PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 8 | nr 2 (28) Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | 167--181
Tytuł artykułu

Wpływ jakości interakcji przedsiębiorstwo-użytkownik serwisu społecznościowego na budowę wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie

Warianty tytułu
The Quality of Company/User Interaction on Social Networking Sites and Its Influence on Building the Image of a Social Responsible Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka artykułu poddaje analizie zależność pomiędzy zbudowaną jakością interakcji przedsiębiorstwa z użytkownikami serwisu społecznościowego a wizerunkiem firmy, marketingiem szeptanym oraz intencją zakupu. W zaprezentowanej koncepcji jakości interakcji podkreślono szczególne znaczenie budowy relacji między użytkownikami oraz współtworzenie relacji przez aktywnego internautę - prosumenta interakcji. W części badawczej zaprezentowano analizę profili akcji społecznych prowadzonych w serwisie Facebook. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to analyze the correlation between, on the one hand, the quality of interaction offered to the user by the company on social networking sites, and - on the other hand - the customer's image of the company, word-of-mouth marketing and purchase intention. The article presents the concept of interaction quality, with special focus on building relationships among users and the co-creation of those relationships by the active Internet user - a prosumer of the interaction. The research chapter analyzes the profiles of social initiatives undertaken on the social networks site Facebook. (original abstract)
Rocznik
Tom
8
Strony
167--181
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Berman, S.J. i B.E. McClellan. 2002. Ten Strategies for Survival in The Attention Economy. Strategy & Leadership, nr 3 (30), s. 28-33.
  • Crosby, L.A., Grönroos, С. i S.L. Johnson. 2002. Who Moved My Value? Marketing Management, nr 5 (11), s. 10-11.
  • Dellarocas, С. 2003. The Digitization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms. Management Science, nr 10 (49), s. 1407-1424.
  • eMarketer 2009a. Americans Want Brands that Inform, http://www.emarketer.com/Article. aspx?R= 1007349.
  • eMarketer 2009b. Consumers Demand Brand Interaction, http://www.emarketer.com/ Article.aspx?R=1007356.
  • Gupta, S. і H.W. Kim. 2008. Linking structural equation modeling to Bayesian networks: Decision support for customer retention in virtual communities. European Journal of Operational Research, nr 190, s. 818-833.
  • Hennig-Thurau, T. і A. Klee. 1997. The Impact of Customer Satisfaction and Relationship Quality on Customer Retention: A Critical Reassessment and Model Development. Psychology & Marketing, nr 8 (14), s. 737-764.
  • Holbrook, M.B. i E.C. Hirschman. 1982. The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun. Journal of Consumer Research; nr 2 (9), s. 132-140.
  • Jones, В., Temperley, J. і A. Lima. 2009. Corportate Reputation in the Era of Web 2.0: The Case of Primark. Journal of Marketing Management, nr 9-10 (25), s. 927-939.
  • Palmatier, R.W. 2008. Interfirm Relational Drivers of Customer Value. Journal of Marketing, nr 4 (72), s. 76-89.
  • Pine II, B.J. i J.H. Gilmore. 1999. The Experience Economy, Boston: Harvard Business School Press.
  • Rajaobelina, L. i J. Bergeron. 2009. Antecedents and Consequences of Buyer-Seller Relationship Quality in the Financial Services Industry. International Journal of Bank Marketing, nr 5 (27), s. 359-380.
  • Sääksjärvi, M., Hellen, К, Gummerus, J. і С. Grönroos. 2008. Love at First Sight or a Long-term Affair? Different Relationship Levels as Predictors of Customer Commitment. Advances in Consumer Research - European Conference Proceedings, nr 8, s. 402-403.
  • Schmitt, В. 1999. Experiential Marketing. Journal of Marketing Management, nr 1-3 (15), s. 53-67.
  • Snoj, В., Pisnik Korda, A. i D. Mumel. 2004. The Relationships among Perceived Quality, Perceived Risk and Perceived Product Value. Journal of Product & Brand Management, nr 3 (13), s. 156-167.
  • Stephen, A.T. i J. Berger. 2009. Creating Contagious: How Social Networks and Item Characteristics Combine to Spur Ongoing Consumption and Reinforce Social Epidemics, Social Science Research Network, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm7abstract_ id=1354803.
  • Szmigin, I., Canning, L. і A.E. Reppel. 2005. Online Community: Enhancing the Relationship Marketing Concept through Customer Bonding. International Journal of Service Industry Management, nr 5 (16), s. 480-496.
  • Tynan, C. i S. McKechnie. 2009. Experience Marketing: A Review and Reassessment. Journal of Marketing Management, nr 5-6 (25), s. 501-517.
  • Vargo, S.L. i R.F. Lusch. 2004. Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing, nr 1 (68), s. 1-17.
  • www.alexa.com, odczyt 4.01.2010.
  • www.facebook.com, odczyt 15.05.2010.
  • www.facebook.com, odczyt 22.02.2010.
  • Youn, S. i H. Kim. 2008. Antecedents of Consumer Attitudes toward Cause-Related Marketing. Journal of Advertising Research, March, s. 123-137.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302385

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.