PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 14 Uwarunkowania zachowań podmiotów rynkowych - szanse i zagrożenia | 13--31
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku usług finansowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors Affecting Consumer Behaviors in the Financial Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę klasyfikacji i charakterystyki uwarunkowań zachowań konsumenckich na rynku usług finansowych. Szczególną uwagę poświęcono szansom i zagrożeniom ze strony czynników makroekonomicznych, politycznych, prawnych, infrastrukturalnych, technicznych i społecznych oraz ich wpływowi na zachowania konsumentów na rynku usług finansowych. Następnie opisano silne i słabe strony współczesnego konsumenta usług finansowych jako wynik oddziaływania nowych warunków rynkowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper attempts to classify and characterize factors affecting consumer behaviors in the financial services market. Focus is placed on the opportunities and threats originating in macroeconomic, political, legal, infrastructural, technical and social factors as well as on their influence on consumer behavior in the financial services market. In addition, the paper points out the contemporary consumer's strengths and weaknesses attributable to impact from changes in market conditions.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003.
  • Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel J.F., Consumer Behavior, Dryden Press, Fort Worth 2001.
  • Blythe J., Essence Consumer Behavior, Financial Times Press, New York 1997.
  • Evans M., Foxall G., Jamal A., Consumer Behaviour, John Wiley & Sons, New York 2009.
  • Doole I., Lancaster P., Lowe R., Understanding and Managing Customers, Financial Times Press, New York 2005.
  • Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wyd. UŁ, Łódź 1994.
  • Gardeła A, Budzanowska M., Nowy niezależny konsument, "Marketing w Praktyce" 2002, nr 6.
  • Graham J., Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises, Prentice Hall, New Jersey 2010.
  • ^ Katona G., Psychological Economics, Elsevier, New York 1975.
  • Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, red. nauk. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2010.
  • Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1974.
  • Kotler Ph., Keller K., Framework for Marketing Management, Pearson Higher Education, New York 2009.
  • Lambkin M., Foxall G., van Raaij W.F., Heilbrunn B., European Perspective on Consumer Behaviour, Prentice Hall Europe, London 2001.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Lewis D., Bidger D., The Soul of the New Consumer, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.
  • Londqvist A., A Note on the Determinants of Household Saving Behavior, "Journal of Economic Psychology" 1981, No. 1.
  • Małysa-Kaleta A., Procesy integracji a konsumpcja i zachowania konsumentów w aspekcie racjonalności, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2005.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • Pohorille M., Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, Wyd. UW, Warszawa 1980.
  • Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, red. nauk. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2004.
  • Raymond M., Tomorrow People: Future Consumers and How to Read Them, Financial Times Press, New York 2003.
  • Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L., Consumer Behaviour. Global Edition, Pearson Higher Education, London 2010.
  • Smyczek S., Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2007.
  • Thaler R., Toward a Positive Theory of Consumer Choice, "Journal of Economic Behavior and Organization" 1980, No 1.
  • Widham L., Orton K., Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, CeDeWu, Warszawa 2001.
  • Zachowania rynkowe konsumentów konsumentów i ich determinanty, red. nauk. E. Kieżel, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2000.
  • Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.