PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 940 Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku | 147--156
Tytuł artykułu

Teoria stakeholders : krytyka założeń

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono definicję oraz kluczowe założenia teorii "stakeholders", zwracając szczególną uwagę na argumenty podważające skuteczność wykorzystywania tej koncepcji.
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Allen W.T. (1992): Our Schizophrenic Conception of the Business Corporation. Cardozo Law Review 14 (2).
  • Ansoff I. (1965): Corporate Strategy. New York: McGraw Hill.
  • Argenti A. (1997): Stakeholders: The Case Against. Long Range Planning 30 (3).
  • Black A., Wright P., Bachman J.E. (2000): W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
  • Brummer J.J. (1991): Corporate Responsibility and Legitimacy: An Interdisciplinary Analysis. New York: Greenwood Press, rozdział 10.
  • Buono A.F., Lawrence T.N. (1990): Stockholder and Stakeholder Interpretations of Business' Social Role. W: Business Ethics. W.M. Hoffman, J.M. Morre (ed.), New York: McGraw-Hill.
  • Clarke T. (1984): Alternative Models of Co-operative Production, Economics and Industrial Democracy. London: Sage, 5 (1).
  • Donadson T., Preston L. (1995): The stakeholders theory of the corporation: concepts, evidence and implications. Academy of Management Review, Vol. 20, No. 1.
  • Freeman R.E., Reed DJ.: Stakeholders and Shareholders: A New Perspective on Corporate Governance (1983). California Management Review, XXV (2).
  • Friedman M. (1970): The Social Responsibility of Business Is to Increaselts Profits. New York Magazine, 13.09.1970.
  • Jensen M.C. (1983): Organization Theory and Methodology. The Accounting Review, v, 58, no. 1
  • Jones T., Wicks A. (1998): Convergent stakeholder theory. Academy of Management Review, Vol. 24, No. 2.
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood DJ. (1997): Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining The Principle of who and what Really Counts. Academy of Management Review, vol. 22, no. 4.
  • Penrose E. (1965): The Theory of the Growth of the Firm. Oxford University Press.
  • Preston L.E. (1996): Redefining The Corporation: Stakeholders Theory in International Perspective, AIDEA Conference Business, Government, and Society. Milano: Bocconi University, June 6-8.
  • Rappaport A. (1999): Wartość dla akcjonariuszy. Warszawa: WIG Press.
  • Savage G.T., Nix T.H., Whitehead C.J., Blair J.D. (1991): Strategies for assessing and managing organizational stakeholders. Academy of Management Executive.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.