PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 1 | nr 322 | 59--69
Tytuł artykułu

Mierniki efektywności form podnoszenia kompetencji pracowników wraz z uwzględnieniem ich występowania w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku

Warianty tytułu
Efficiency Measures of Employees' Competence Improvement Forms Together with their Occurence in Enterprises on the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu zaprezentowanie najpowszechniejszych mierników efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonanie ich krytycznej oceny, jak również zaproponowanie rankingu najlepszych mierników. Ponadto w opracowaniu zostanie przedstawiony fragment badań dotyczących stosowania owych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to present the most common measures of efficiency and employee competency improvement, their critical assessment and suggested ranking of the best measures. Furthermore, the paper will include a fragment of tests concerning the use of the measures by businesses operating on the Polish market.(original abstract)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
59--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Conference, Berlin, 24-25 February 2011, S. Blömeke, O. Zlatkin-Troitschanskaia, C. Kuhn & J. Fege (eds), Modelling and Measuring Competencies in Higher Education. Tasks and Challenges, Sense Publishers, Rotterdam, s. 231-236.
  • Kawecka M., Rogowska A., Satysfakcja i zaangażowanie a efektywność pracowników, wybrane uwarunkowania efektywności pracowników w organizacji, Profirma, http://hpi.biz.pl/x.php/1,37/Determinanty- efektywnosci.html 2013-04-20.
  • Kirkpatrick D.L., Evaluating Training Programs, Berrett-Koehler Publishers, Inc., San Francisco 1994.
  • Kunasz M., Efektywność szkolenia i doskonalenia zawodowego - wybrane aspekty, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania nr 3, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2008.
  • Kunasz M., Ocena efektywności szkolenia w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań, Materiały i Studia Uniwersytetu Warszawskiego nr 1, Warszawa 2006.
  • Kuryłowicz-Rodoch A., Inwestowanie w pracownika. Przegląd metod szkolenia, "Przegląd i Zabezpieczenie Społeczne" 1999, nr 7-8.
  • Mayo A., Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Migowska A., Woźny-Tomczak M,, Jak ocenić efektywność szkoleń, HR Standard. Pl, 1.10.2012.
  • Phillips J.J., Stone R.D., Phillips P.P., Ocena efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Praktyczny podręcznik pomiaru rentowności inwestycji, Human Factor, Kraków 2003.
  • Różański A., Dobór szkoleń pracowniczych w małych i średnich przedsiębiorstwach - analiza zjawiska, "E-mentor" 5(47)/2012.
  • Szałkowski A. (red.), Rozwój pracowników przesłanki, cele, instrumenty, Wydawnictwo AE Kraków, Kraków 2002.
  • Woźniak M., Kozioł M., Kryteria i metody oceny efektywności szkoleń e-learningowych, [w:] Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, T. 21, nr 2, Tarnów, grudzień 2012.
  • Zgud J., Kossowska M., O ewaluacji raz jeszcze. Planowanie i projektowanie szkoleń pracowniczych (8), "Personel" 2000, nr 3.
  • Zingheim P.K., Ledford Jr. G.L., Schuster J.R., Competencies and competency models: does one size fit all?, Article published in "ACA Journal" 1996, vol. 5, no. 1.
  • Żukowska J., Wpływ szkoleń i innych form podnoszących kwalifikacje pracowników na przedsiębiorstwo, SGH, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303253

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.