PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 1 | nr 322 | 50--58
Tytuł artykułu

Liczby, dane, fakty - czyli przewaga metodyk w doskonaleniu organizacji

Warianty tytułu
Numbers, Data and Facts - the Advantage of Methodology in Organisational Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano sposób podejścia do doskonalenia organizacji na podstawie mierzalnych wartości jako niezaprzeczalnego układu odniesienia procesów doskonalenia. Wskazano, iż ocena stanu obecnego, przeszłego i planowanie stanu przyszłego organizacji może być dokonywane jedynie na bazie wskaźników. Oparto się na założeniach metodyki six sigma, dla której liczby, również o charakterze jakościowym, dane i fakty są punktem wyjścia do analizy stanu obecnego, do definiowania celów procesów doskonalących oraz do pomiaru uzyskanych rezultatów. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających często z chęci lub konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym zakresie organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents a way of approaching organisational improvement based on measurable values as the only possible reference system for process excellence. It shows that the current, past and future planning of organisational states may be evaluated on the basis of indictors. Based on the assumptions of six sigma, using numbers, data and facts as the entry points for current state analysis, it defines the targets for the processes improved and provides a measure of obtained results. Additionally this paper shows that a methodical, structured approach to organisational improvement yields an observable advantage over activities which are either unstructured, operationally or intuitively critical, and which often result from the desire or need to undertake improvement steps in a defined organizational field.This paper presents a process approach in an international organization, which after taking over new companies implements new corporate standards based on process approach using a computer tool that integrates the processes, technology and human behavior.(original abstract)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
50--58
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Eckes G., Rewolucja Six Sigma. Jak General Electric i inne przedsiębiorstwa zmieniły proces w zyski, MT Bizness, Warszawa 2010.
  • Harry M., Schroeder R., Six Sigma: wykorzystanie programu jakości do poprawy wyników finansowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Maurer R., Filozofia Kaizen: jak mały krok może zmienić twoje życie, Helion-Sensus, Gliwice 2010.
  • Pande P.S., Neuman R.P., Cavangh R.R., Six Sigma. Sposób poprawy wyników nie tylko takich firm, jak GE czy Motorola, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2003.
  • Powszechna encyklopedia filozofii. Tom II, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2001.
  • Peters T.J., Thriving on Chaos: Handbook for a Management Revolution, Harper Collins, 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303285

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.