PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 29 (4) | 195--202
Tytuł artykułu

Spór wokół społecznej odpowiedzialności biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Controversy Around the Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, jej funkcje oraz kontrowersje istniejące w zakresie terminologii. Podjęto również rozważania na temat teorii filozoficznych dotyczących oceny moralnej działań, które mają zastosowanie w teorii zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the conception of corporate social responsibility, its functions and controversy existing within the frames of terminology. It has been also discussed the philosophical theories on the moral assessment of actions which are applied in the management theory. (original abstract)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • Doane D., The myth of CSR, Standford Social Innovation review, Fall 2005.
  • Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2012.
  • Gospodarek T., Aspekty złożoności i filozofii nauki w zarządzaniu, Wyd. WWSZiP Wałbrzych, 2012.
  • J. Filek (Red.), Filozofia odpowiedzialność XX wieku, Teksty źródłowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
  • Klimczak B., Lewicka-Strzałecka A., Etyka i ekonomia, Wyd. PTE Warszawa 2007.
  • Picht G., Odwaga utopii, PIW, Warszawa 1981.
  • Porębski Cz., Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Kraków 2000.
  • Poszewiecki A., Kontrowersje wokół społecznej odpowiedzialności biznesu, za: [http://www.iped.pl/publikacje/podrecznik_zfp_2007.pdf] (14-07-06).
  • Ricoeur P., Le concept de responsabilité, w: Le Juste 1, Ed. Esprit, Paris 1995.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce Forum Odpowiedzialnego Biznesu Warszawa 2004.
  • Ryan L. Sójka J., Etyka biznesu, Wydawnictwo "W drodze", Poznań 1997.
  • Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania. Nowoczesne koncepcje zarządzania. Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
  • Zielińska L., Od odpowiedzialności za siebie do współodpowiedzialności, za: [http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/1528/2012_zielinska_171_180.pdf?sequence=1] (14-07-07).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304419

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.