PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 (CD) | 249--256
Tytuł artykułu

Działanie marketingu sensorycznego w społeczeństwach informacyjnych

Warianty tytułu
Effects Sensory Marketing in the Information Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczeństwa informacyjne opierają swoje funkcjonowanie na informacji i wiedzy, która przekazywana jest za pomocą różnych nośników. Aspekt ten wykorzystano w marketingu, a ostatnio także w marketingu sensorycznym, w którym informacja o produkcie ma być przekazana klientowi między innymi poprzez oddziaływanie na jego zmysły i zakodowana w jego pamięci sensorycznej. W opracowaniu przedstawiono wyniki badania ankietowego dotyczącego opinie klientów centrów handlowych na temat wyrażeń sensorycznych wykorzystywanych w placówkach handlowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Information society base their functioning on information and knowledge, which is transmitted by variety of media. This aspect is used in marketing, and recently also sensory marketing in which product information is to be transferred to the customer by affecting his senses and encoded in his sensory memory. The study presents the customer reviews of shopping centers on sensory expressions used in sales points. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
249--256
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • 1. Babicz-Zielińska, E., Rybowska, A. i Obniska, W. (2009). Sensoryczna ocena jakości żywności. Gdynia: Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni.
  • 2. Baryłko-Pikielna, N. (1975). Zarys analizy sensorycznej żywności. Warszawa: WNT.
  • 3. Bell, D. (1973). The Coming of post-industrial society: A venture in social forecasting. New York: Basic Books.
  • 4. Casey, M. (2001). Europejska polityka informacyjna. Wyzwania i perspektywy dla administracji publicznej. Toruń.
  • 5. Cellary, W. (2002). Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Raport o rozwoju społecznym. Warszawa: Wydawnictwo UNDP.
  • 6. Dahlen, M., Lange, F. i Smith T. (2010). Marketing Communications. London: John Wiley & Sons.
  • 7. Drucker, P.F. (1968). The age of discontinuity: guidelines to our changing society. New York: Harper and Row.
  • 8. Goban-Klas, T. i Sienkiewicz, P. (1999). Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków.
  • 9. Grzybowska-Brzezińska, M. (2012). Konsumenckie atrybuty jakości jogurtów. Handel Wewnętrzny, (3).
  • 10. Grzybowska-Brzezińska, M. i Rudzewicz, A. (2013). Wpływ marketingu sensorycznego na decyzje konsumentów (znaczenie zmysłów). Handel Wewnętrzny, (6, 68-79).
  • 11. Hulten, B., Broweus, N. i Van Dijk, M. (2011). Marketing sensoryczny. Warszawa: PWE.
  • 12. Ito, Y. (1980). The 'Johoka Shakai' approach to the study of communication in Japan. Keio Communication Review, 1.
  • 13. Kolasińska-Morawska, K. (2012). Merchandising sensoryczny zintegrowanym instrumentarium wspomagającym oddziaływanie przedsiębiorstw na zachowania klientów w placówkach handlowych. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, (Tom XIII, 2, 67-97). Łódź: Wydawnictwo SAN.
  • 14. Krishna, A. (2009). Sensory marketing: Research on the sensuality of products. Taylor & Francis Inc.
  • 15. Krzysztofek, K. i Szczepański, M. (2002). Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych. Katowice.
  • 16. Machlup, F. (1962). The Production and Distribution of Knowledge in the United States. Princeton: Princeton University Press.
  • 17. Pabian, A. (2011). Marketing sensoryczny. Marketing i Rynek, (1).
  • 18. Porat, M.U. (1977). The information economy, (vol. 1, 44). Washington DC: Office of Telecommunications, US Department of Commerce.
  • 19. Sadowska, M. (2010). Kolekcjonerzy wrażeń. Marketing w Praktyce, (10).
  • 20. Toffler, A. (1980). The third wave. New York: Bantam Books.
  • 21. Żelazny, R. (2011). Ekonomia wieku informacji i wiedzy - w kierunku teorii gospodarki wiedzy i nowej specjalizacji. W: G. Musiał (red.), Rozwój ekonomii jako dziedziny nauki ze szczególnym uwzględnieniem tendencji do specjalizacji (s. 81-83). Katowice: Wydawnictwo UE.
  • 22. Żelazny, R. (2013). Raport Obserwatorium ICT: Społeczeństwo informacyjne. Katowice. http://www.obserwatoriumict.pl (14.07.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304565

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.