PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 173--191
Tytuł artykułu

Rola PR w promowaniu alternatywnych modeli systemów kapitalizmu/gospodarki rynkowej w krajach transformacji gospodarczej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Europejska szkoła badań w zakresie public relations, bardziej niż jej amerykański odpowiednik koncentruje się na badaniu wpływu jaki działalność organizacyjna komórek public relations, w jakiejkolwiek organizacji lub też firmach public relations, wywiera na społeczeństwo. W ramach tej "europejskiej szkoły" mieści się nasza oryginalna, polska koncepcja transformacyjnego public relations. Jest ona oparta na tezie, że w tzw. krajach transformacji systemowej public relations okazało się bardzo przydatnym i skutecznym instrumentem ułatwiającym i przyspieszającym najpierw obalenie starego systemu, następnie jego demokratyzację (społeczeństwo obywatelskie) oraz wprowadzanie instytucji i mechanizmów gospodarki rynkowej oraz łagodzącym tzw. wypaczenia transformacji. Dodatkowo strategie i techniki public relations (stosowane zarówno wewnątrz danego kraju, jak i z zewnątrz) posłużyły do promowania pewnych konkurencyjnych, alternatywnych modeli gospodarki rynkowej.(fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • ---
  • Freitag A.: Peru's Fujimori: The Campaign to Sell the Administration's Neoliberal Policies. W: D. Tilson, E.C. Alozie (eds.). Toward Common Good. Perspectives in International Public Relations. Boston, New York, Sydney 2004
  • Grunig J.E., Grunig L.: The Role of Public Relations In Transitional Societies W: R. Ławniczak: Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies. Poznań 2005^ Kunczik M.: Public Relations for the Introduction of Social Market Economy: "DIE WAAGE" - A Successful German Campaign. W: R. Ławniczak (wyd.): Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies. Poznań 2005
  • Szondi G.: The Panteon of International Public Relations for Nation States: Country Promotion in central and Eastern Europe. W: R. Ławniczak (wyd.): Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies. Poznań 2005
  • Malone D.: Political advocacy and cultural communication: Organizing the nation's public diplomacy. University Pres of America 1988
  • Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunek biznesu. Red. L. Kolarska- -Bobińska. Warszawa 2004
  • Markowski K.: Ekonomicznie poprawni. "Trybuna" z 31.05.2002 r
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.