Czasopismo
2014
|
30 (5) Kreatywność, Innowacyjność, Przedsiębiorczość : zarządzanie operacyjne w teorii i praktyce organizacji biznesowych, publicznych i pozarządowych
|
7--16
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Value Innovations and Open Innovations in the Context of Strategies Appropriate for Them
Języki publikacji
Abstrakty
Celem publikacji jest identyfikacja problemu innowacji wartości w ramach strategii błękitnego oceanu oraz identyfikacja problemu innowacji otwartych w ramach strategii współtworzenia wartości. Poza specyfiką ontologiczną zwrócono uwagę na swoiste paradoksy związane z innowacjami w ramach nowego paradygmatu zarządzania. Wynikają one przede wszystkim z jednoczesnym występowaniem zalet i wad dotyczących zarówno kreowania innowacji wartości, jak i prowadzenia innowacji otwartych. (abstrakt oryginalny)
The goal of the article is to identify the problem of value innovations in the scope of a blue ocean strategy as well as to identify the problem of open innovations in the scope of co-creating value. Apart from the ontological specification, the attention was also paid to peculiar paradoxes connected with innovations in the field of a new paradigm in management. They result from both advantages and disadvantages concerning value innovation creation as well as conducting open innovations. (original abstract)
Rocznik
Strony
7--16
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
- Baloh P., Jha S., Awazu Y., (2008), Building Strategic Partnerships for Managing Innovation Outsourcing, Strategic Outsourcing: An International Journal, 1(2).
- Chesbrough H. (2003), Open Innovation, Harvard Business Review Press, Boston.
- Inauen M., Schenker-Wicki A. (2011), The Impact of Outside-In Open Innovation on Innovation Performance, European Journal of Innovation Management, 14 (4).
- Kim W.C., Mauborgne R.A. (1997) Value Innovation. The Strategic Logic of High Growth, "Harvard Business Review", January - February.
- Krupski R., Tarka P. (2007), Strategie kreowania rynku, a potrzeby informacyjne firm [w:] Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych (red. A. Potocki), Difin, Warszawa 2007, s. 192-201.
- Krupski R. (2007), Strategia współtworzenia wartości [w:] Sukces organizacji. Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2.
- Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
- Prahalad C.K., Venkat Ramaswamy (2005), Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa.
- Tarka P.(2006), Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych, praca doktorska AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304939