PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 221--227
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku placówki medycznej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reformy systemu opieki zdrowotnej w Polsce wpłynęły w znacznym stopniu na powstawanie coraz większej ilości niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej. Konsekwencją tego było wyodrębnienie na rynku usług medycznych nowych relacji o charakterze konkurencyjnym. Konkurencyjność placówki medycznej odnosi się przede wszystkim do rodzaju udzielanych w niej świadczeń, ich jakości oraz ceny. Potencjalni pacjenci danej placówki, zanim skorzystają z jej usług, nie są w stanie samodzielnie określić poziomu świadczonych usług. Z tego powodu pacjenci przy wyborze placówki medycznej często zasięgają opinii osób, które już korzystały z usług danej placówki lub sami starają się wybrać właściwą placówkę na podstawie przedstawianego przez nią wizerunku. Pacjenci najczęściej szukają placówki cieszącej się reputacją kompetentnej i przyjaznej pacjentom, rzetelnie informującej o świadczonych przez siebie usługach oraz dbającej o ich najwyższą jakość. Wszelkie opinie negatywne na lemat placówki, a w szczególności informacje o niekompetencji zatrudnionych w niej osób, wpływają często na decyzję o nie podejmowaniu leczenia w danym zakładzie. Celem opracowania jest przedstawienie procesu kreowania wizerunku placówki medycznej. Szczególną uwagę zwrócono na określenie najważniejszych elementów wpływających na ułatwienie pacjentom odnalezienia informacji o placówce medycznej i podjęcie decyzji o skorzystaniu z jej usług, Przedstawiono również znaczenie relacji pomiędzy lekarzem (usługodawcą) a pacjentem (usługobiorcą) w budowaniu prawidłowej komunikacji, wpływającej korzystnie zarówno na efekty terapeutyczne, jak i wizerunek placówki medycznej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Denticus
Bibliografia
  • Banach J.: Postępowanie lekarsko-stomatologiczne. Choroby błony śluzowej jamy ustnej i przyzębia. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 1995
  • Cenker E.M.: Public relations. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań 2002
  • Evans W.D., McCormack L.: Applying Social Marketing in Health Care: Communicating Evidence to Change Consumer Behavior. "Medical Decision Making" 2008, Jun 12
  • Hołub-Iwan J.: Kierunki rozwoju marketingu na rynku usług medycznych. "Przegląd Organizacji" 2000, nr 12
  • Kautsch M., Whitfield M., Klich J.: Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2001
  • Pawka B.: Zadowolenie pacjentów z usług stomatologicznych. "Zdrowie Publiczne" 2004, nr 114 (2)
  • Russo F.1C., Rajiv G.: What is The Health Care Product. "Journal of Health Care Marketing" 1992, June, vol. 12
  • The Relationship Between Patients Satisfaction with their Physician and Perceptions about Inventions their Desired and Received. Red. D.S. Brody. "Medical Care" 1989, No. 27
  • Wilaszek B.: Działanie na rzecz promocji zdrowia w pracy pielęgniarki środowiskowej. Materiały z konferencji naukowej "Pielęgniarki i Położne na rzecz zdrowia dla wszystkich", Poznań-Salmed 1999
  • Wise Tr.: Związek lekarz - pacjent. W: Medycyna behawioralna. J.M. Wierner, Urban & Partner, Wrocław 1996
  • Young D.W., Barrett D., Kenagy J.W., Pinakiewicz D.C., McCarthy S.M.: Value-based Partnering in Healthcare: a Framework for Analysis. "Journal of Healthcare Management" 2001,'vol. 46, No.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305081

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.