PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 249--268
Tytuł artykułu

Firmy jako obywatele : jak pogromcy reklam wpływają na wizerunek firm

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecność na rynku coraz większej liczby firm należących do tej samej branży powoduje, że walka o klientów i o ich utrzymanie staje się jednym z głównych wyzwań dla współcześnie działających producentów i dostawców dóbr i usług. Jednym ze sposobów, by stać się konkurencyjnym i osiągnąć ten cel, jest działanie firm nie tylko jako typowych podmiotów gospodarczych zainteresowanych głównie osiąganiem jak najlepszego wyniku ekonomicznego, ale także jako świadomych obywateli, którzy uwzględniają w swojej polityce przesłanki prospołeczne i interes publiczny. Istniejąca niegdyś bardzo wyraźna granica oddzielająca biznes od sektora społecznego i instytucji non profit zaczyna się obecnie coraz bardziej zacierać. Jednocześnie sytuacja ta powoduje, że obecnie konsumenci mają dużo większe możliwości wpływania na zachowania proobywatelskie biznesu, przede wszystkim ze względu na zmianę ich własnych potrzeb, co jest szczególnie widoczne w społeczeństwach ekonomicznie uprzywilejowanych. W nich bowiem następuje znaczące przesunięcie w kierunku potrzeb postmaterialnych, co z kolei związane jest z koniecznością redefinicji oferty rynkowej, która powinna te nowe potrzeby uwzględnić. W konsekwencji zachodzących zmian w potrzebach konsumenckich i oczekiwaniach potencjalnych klientów wobec biznesu, należy dopełnić katalog pozytywnych cech przedsiębiorstwa o zaangażowanie w tworzenie dobra wspólnego(fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Barranco J.: " Made in China " splamione krwią. "La Vanguardia", www- Kiosk-Onet pl Wiadomości
  • Bauman Z., Tester K.: O pożytkach wątpliwości. Rozmowy z Zygmuntem Baumanem. Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2003
  • Culture Jamming and Meme-based Communications, http://depts.washington.edu/ccce/polcommcampaigns/CultureJamming.htm
  • Delgado F.C.: Distorsión en Communicación: Definición de Culture Jamming- www.campusred.net/forouniversitario/pdfs/communiciónes/opinion/Florencio_Cabello.pdf
  • Gorczyca Ł.: Joanna Rajkowska Satysfakcja gwarantowana masowe produkty, transformacje ciała, projekcje wideo, kolaże komputerowe, miniaturowe rzeźby, wersja elektroniczna, http://csw.art.pl/new/2000/rajkowska.html
  • Ha!Art., http://katalog.czasopism.pl/pismo.php?id__pisma=769
  • Home S.Ł.: Gwałt na kulturze. Utopia, awangarda, kontrkultura. Od lettryzmu do Class War. Signum, Warszawa 1993
  • Klein N.: No logo. Świat Literacki, Izabellin 2004
  • Lasn K.: Culture Jammers Manifesto. Culture Jam. How to Reverse America's Suicidal Consumer Binge - and Why we Must. Quill, New York 1999
  • Berger W.: Advertising Today. Phaidon Press, London 2001
  • Nike's love of freedom and personal expression, http://www.cleanclothes.org/companies/nike01-02-16.htm
  • Pickerel W., Jorgensen H., Bennett L.: Culture Jams and Meme Warfare: Kalle Lasn: Adbusters, and media activism Tactics in Global Activism for the 21st century, http://209.85.129.104/search?q=cache:Ddzod91UROwJ:depts. washington.edu/gcp/pdf/culturejamsandmemewarfare.pdf+Meta+carta+metameme &hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=2
  • Pomieciński A.: Reklama w kulturze współczesnej. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005
  • Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu, http://www.ipsos.pl/3_2_009a.pdf
  • Szwabowski R.: The Sixteenth Annual Virginia Film Festival, http://www.thedeclaration.com/index.php?issuedate=2003-10-23&showarticle=694
  • Ritzer G.: Magiczny świat konsumpcji. Wydawnictwo Literackie "Muza", Warszawa 2001
  • Ślęzak J: Mówiąc prozą (5) o dobru wspólnym, http://www.pra wica.net/node/1250
  • Uważność na targowisku. Globalny rynek i masowa konsumpcja, a świadome życie. Red. A. Badiner. Wydawnictwo Jacek Santorski, Warszawa 2004
  • Wescot J.: Shop till you stop. Inside the Rev. Billy Talens Church of Stop Shopping. "News" 25-31 December 2003, http://csindy.com/csindy/2003-12-25/cover.html
  • van Raaij F.: Konsumpcja postmodernistyczna. W: Zachowanie konsumenta Koncepcje i badania europejskie. Red. M. Lambkin, G. Foxall, F. Van Raaij, B. Heilbrunn. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
  • Veblen T.: Teoria Masy próżniaczej. Wydawnictwo Literackie "Muza", Warszawa 1998
  • Ventura L.: Gilles Lipovetsky describes a commercialparadise. "El Mundo" 14 listopada 2007, http://www.eurotopics.net/en/presseschau/autorenindex/autor_ventura_lourdes/
  • http://depts.washington.edu/ccce/polcommcampaigns/CultureJamming.htm
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Subvertise.png
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.