PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 291--302
Tytuł artykułu

Kapitał społeczny w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kapitał społeczny to specyficzna forma kapitału, który coraz powszechniej w naukach ekonomicznych i społecznych uważany jest jako podstawowy składnik niematerialnych zasobów organizacji. Kapitał społeczny wpływa na różne aspekty działalności gospodarczej, determinuje rozwój przedsiębiorczości. W konsekwencji poziom kapitału społecznego organizacji może w znacznej mierze wpływać na jej wizerunek. Wiele dużych przedsiębiorstw niszczył ich zły wizerunek, a niewielkie firmy poprzez skuteczne, a przede wszystkim profesjonalne kreowanie dobrego wizerunku stawały się liderami rynku. Dobre imię i wizerunek to jeden z celów firmy - podstawa i warunek jej sukcesu biznesowego. Właściwe budowanie wizerunku firmy stanowi dzisiaj główną drogą do rynkowego sukcesu, przynosząc tym samym szereg wymiernych korzyści. Dla większości małych i średnich firm, które nie mogą z reguły pozwolić sobie na kosztowne kampanie promocyjne, tylko właściwie prowadzone długofalowe działania wykorzystujące potencjał kapitału społecznego są szansą na kształtowanie wizerunku rzetelnej i uczciwej firmy. Budowanie właściwego wizerunku przedsiębiorstwa pozwala na stworzenie pozycji godnej zaufania firmy. Jest to jednak efektywne przy odpowiednim poziomie kapitału społecznego przedsiębiorstwa Zrozumienie znaczenia kapitału społecznego dla gospodarki wolnorynkowej można by wyrazić aforyzmem: jaki kapitalizm taki kapitał społeczny, jak też vice versa. Kapitał społeczny, jak dowodzą liczne badania, formuje się przede wszystkim w zależności od tradycji, kultury, systemu społeczno-politycznego oraz poziomu rozwoju gospodarki. Powstaje i upowszechnia się w procesach socjalizacji, wychowania i edukacji, działań jednostek oraz funkcjonowania struktur i instytucji społecznych, we wszystkich de facto sferach życia. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Allee V.: Return on Knowledge. "Executive Excellence" 2000, nr 9. Provo, Birmingham 2000
  • Bratnicki M., Dyduch W., Zabierowski P.: Kapitał społeczny i uwaga w organizacji partnerskiej. W: Przedsiębiorstwa kooperujące. Red. Z. Dworeczki. EuroExpert Grupa Doradcza Sp. z o.o., Warszawa 2002
  • Coleman J.S.: Foundations of Social Theory. The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge 1990
  • Dyduch W.: Kapitał społeczny organizacji pożywką dla przedsiębiorczości i innowacyjności, www.zti.com.pl, wrzesień 2007
  • Dyduch W.: Niewidzialna ręka kapitału społecznego w przedsiębiorczych organizacjach. W: Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny. Red. M. Bratnicki, J. Strużyna. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2001
  • Fukuyama F.: Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 1997
  • Januszek H.: Kapitał społeczny na rynku pracy. W: Kapitał społeczny - aspekty teoretyczne i praktyczne. Red. H. Januszek. Zeszyty Naukowe nr 42, WAE, Poznań 2004
  • Łuczka T.: Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro- i makro-ekonomiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa- -Poznań 2001
  • Małe i średnie przedsiębiorstwa. Szkice o współczesnej przedsiębiorczości. Red. T. Łuczka. Politechnika Poznańska, Poznań 2007
  • McKinley W., Reynolds-Fisher S., White M.A.: Are There Hidden Costs'1 "Academy of Management Review" 2001, nr 1, Mississippi State 2001
  • Oleksyn T.: Zarządzanie potencjałem pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach - istota, specyfika, wyzwania. "Praca i Zabezpieczenie Społeczne" 2003, nr 1
  • Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju. UNDP, Warszawa 2002
  • Przybysz J.: Social Capital in Generating the Organization Effectivness W: Creation of Social Capital. Red. J. Przybysz. Publishing I louse of Poznan University of Technology, Poznan 2009
  • Przybysz J., Sauś J.: Kapitał społeczny. Szkice socjologiczno-ekonomiczne. Politechnika Poznańska, Poznań 2004
  • Sparrowe R.T., Linden R.C., Wayne S., Kraimer M.L.: Social Networks and the Performance of Individuals and Groups. "Academy of Management Journal" 2001, nr 2
  • Tsai W.: Social Capital, Strategic Relatedness and the Formation of Intraorganizational Linkages. "Strategic Management Journal" 2000, nr 9
  • Putnam R.: Making Democracy Work. Civic Traditions in Modern Italy. Princeton University Press, Princeton 1993
  • Whiteley P.F.: Economic Growth and Social Capital. "Political Studies" 2000, nr 48
  • Woolwock M.: Microenterprise and Social Capital: a Framework for Theory Research and Policy. "Journal of Socio-Economics" 2001, nr 30
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.