PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 441--459
Tytuł artykułu

Pomiędzy zasadami etyki a praktyką public relations : przypadek szczególny: Internet

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W czasach, gdy permanentna konkurencja zmusza firmy do poszukiwania coraz to nowych dróg dotarcia do potencjalnych klientów, działania nieetyczne niosące ze sobą szansę uzyskania szybkich, oczekiwanych efektów, wydają się wysoce atrakcyjne. Samokontrola branży public relations wydaje się najskuteczniejszą drogą powrotu do dobrych praktyk, które były charakterystyczne w początkowym okresie wykorzystywania sieci. Firmowe witryny internetowe, fora, chaty, błogi, serwisy społecznościowe to miejsca, które tworzone były w celu skutecznej i szybkiej komunikacji. Dziś, coraz częściej, obserwuje się zachowania niespełniające norm etycznych i stojące w opozycji do kodeksów etycznych funkcjonujących w branży. Dodatkowym atutem Internetu, zachęcającym do prowadzenia działań nieetycznych, jest pozorna anonimowość. Pozorna, gdyż większość przypadków można zidentyfikować. Angażując się w realizację działań Internet Public Relations, należy wziąć pod uwagę, że poza kodeksami branżowymi PR agencje i specjaliści public relations, odpowiedzialni za realizację strategii PR klienta, powinni wziąć pod uwagę kodeksy etyczne obowiązujące na gruncie Internetu. Internet, podobnie jak pozostałe media: prasa, radio i telewizja, podlega uregulowaniom branżowym, a jego instrumenty wykorzystywane m.in. w działaniach PR powinny być tworzone zgodnie z zasadami etyki. Działanie w myśl kodeksów etycznych funkcjonujących na gruncie Internetu może wydawać się nadmierną ostrożnością i powiększaniem obowiązków, jak również zakresu odpowiedzialności agencji i specjalistów PR, ale przenosząc realia mediów tradycyjnych, takie postępowanie wydaje się być wysoce uzasadnione. Wszak każda szanująca się agencja i specjalista PR znają, respektują i działają tak, aby przestrzegać np. prawa prasowego. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Białobrzeska A.: Social software w służbie PR. Blogi docenione przez piarowców Europy. ?Piar.pl. Public relations? 2007, nr 2(14)
  • Kaczmarek J.: FLOG? To fake+błog;/tzw trefny blog. ?Piar.pl Public Relations? 2006, nr 6(12)
  • Podraza K.: Korporacyjne Blog Relations. ?Piar.pl. Public relations? 2005, nr 6(6)
  • Stasiak P.: Blaga na blogu. ?Polityka? 2007, nr 25
  • Wright J.: Blogowanie w biznesie. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007
  • http://www.bluestreak.com/happenings/Press%20Releases/2006-1031.html
  • http://www.ipressroom.com/pr/corporate/document/ipr_2009_Digital_Readiness final, pdf
  • http://www.whatissocialnetworking.com/
  • Wartecki D., Moda na ?dwójkę?, http://dotpr.pl/publikacje-i- raporty/publikacje/epr-pl-moda-na-dwojke.html
  • http://chrisabraham.com/2009/02/12/social-media-and-blogging-ethics-and-a- code-of-conduct/
  • Janiszewska M.: Trendy konsumenckie. Nadchodzi eraprosumenta, http.7/www.ekobiety.pl/index.php?id=58,749,0,0,1,0
  • http://www.iabpolska.pl
  • http://www.krakweb.pl/276/artykuly-white-hat-a-black-hat-seo---etyka-w-pozycjonowaniu/304/p2/
  • http://www.labber.pl/jedni-nazwaliby-to-inspiracja-my-mowimy-na-to-plagiat/
  • http://media.edelman.pl/notatka_67830.html
  • Kodeksu etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, http://polskipr.pl
  • http : //www.womma.org/20questions/
  • http://www.womma.org/blogger/read/
  • Kodeks Dobrych Praktyk Związku Firm Public Relations, http://www.zfpr.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.