PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 (CD) | 483--491
Tytuł artykułu

Bieganie jako forma aktywnego spędzania wolnego czasu przez kobiety - motywy, preferencje i oczekiwania

Warianty tytułu
Running as a Form of Women's Active Leisure Time - Motives, Preferences and Expectations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mimo, że bieganie jest dla każdego tak samo dostępną formą spędzania wolnego czasu, to kobiety decydując się na taką rozrywkę kierują się innymi przesłankami niż mężczyźni. Dlatego ważne jest poznanie tych uwarunkowań i oczekiwań, aby lepiej dopasować ofertę usługową organizatorów imprez biegowych lub komunikatów promocyjnych producentów sprzętu biegowego. Aktywne spędzanie czasu wolnego przyczynia się do podnoszenia jakości życia, potwierdziły to także przeprowadzone badania, których wyniki posłużyły do napisania niniejszego artykułu. (abstrakt oryginalny)
EN
Even though running is a form of leisure available in the same way for everyone, women decide on such entertainment due to other conditions than men. Therefore, it is important to know these conditions and expectations in order to match the event organizers' service offer or running equipment manufacturers' promotional communications better. Active leisure time activities contribute to improving the quality of life, it was also confirmed by conducted studies, the results of which were used to write this article. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
483--491
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Dziubiński Z. (red). (2008). Humanistyczne aspekty sportu i turystyki. Warszawa: Wyd. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
  • 2. Burlita A. (2006). Zachowania konsumentów w czasie wolnym i ich uwarunkowania, na przykładzie konsumentów klasy średniej regionu zachodniopomorskiego. Szczecin: Wyd. Uniwersytet Szczeciński.
  • 3. Sojkin B. (red.). (2010). Sport w Poznaniu i Wielkopolsce. Poznań: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • 4. Bombol M. (2005). Ekonomiczny wymiar czasu wolnego. Warszawa: Wyd. SGH.
  • 5. Jarvis M. (2003). Psychologia sportu. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • 6. Waśkowski Z. (2007). Uwarunkowania i sposoby wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych. Poznań: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • 7. Mullin B.J., Hardy S., Sutton W.A. (2000). Sport Marketing. Champaign: Human Kinetics.
  • 8. Waśkowski Z. (red). (2014). Marketing imprez biegowych, pod red. Z. Waśkowskiego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Bogucki.
  • 9. National Runner Survey (2013), Running USA.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.