PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 533--541
Tytuł artykułu

Między otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji : studenci szczególnym elementem otoczenia uczelni

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyznaczanie grap docelowych, opisywanie potrzeb określonych publiczności to kluczowa część planowania działań PR, których wagi nie sposób przecenić. Już starożytni pojęcie audytorium zaliczyli do podstawowych kategorii retoryki. Według nich perswazja mogła być skuteczna jedynie wtedy, kiedy dopasowana była do odbiorców, których to według tria genera dicendi należało nakłonić, przekonać czy poruszyć. Zarówno Arystoteles, jak i inni teoretycy retoryki analizowali i opisywali szczegółowo różnego typu audytoria. Inspirujący, także dziś, może stać się między innymi podział odbiorców, jakiego dokonał Cyceron. Wyróżnia on w dialogu De partitione oratoria (O podziałach oratorstwa) poród audytorium słuchaczy: niezainteresowanych sprawą (łac. asculator), słuchaczy rozstrzygających o sprawie (łac. disceptator) i słuchaczy kierujących sprawą i wyrokiem (łac. moderator). Kontrowersyjna jedynie była kategoria tłumu (gr. demos, lac. populus), która jako bardzo ogólna dostarczała tematów do sporów pomiędzy kodyfikatorami starożytnej ars bene dicendi. Po to, żeby przejść do określania grup celu w otoczeniu organizacji, koniecznych do realizacji konkretnych działań z zakresu public realtions, trzeba przytoczyć definicje pojęcia otoczenie. F.P. Seitel uważa, że w dziedzinie public relations otoczeniem jest grupa ludzi, zainteresowanych pewnym problemem, organizacją lub ideą. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Buszman M.: Autostradą do nieba. Rola planowania działań public relations na przykładzie szkoły wyższej. W: Problemy i wyzwania public relations w świetle badań i praktyki. Red. D. Tworzydło, Z. Chmielewski. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2009
  • Budzyński W.: Public Relations, zarządzanie reputacją firmy. Poltex, Warszawa 2000
  • Hope E.: Public relations uczelni, czyli szewc bez butów chodzi. W: Public relations instytucji użyteczności publicznej. Red. E. Hope. Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005
  • Iwankiewicz-Rak B.: Instrumenty public relations i przykładowe obszary ich zastosowań. Wyższa uczelnia. W: Public relations. Znaczenia społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
  • Iwankiewicz-Rak B.: Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą. W: Marketing szkół wyższych. Red. M. Kolasiński, G. Nowaczyk. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Poznań 2004
  • Marketing szkół wyższych. Red. M. Kolasiński, G. Nowaczyk. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Poznań 2004
  • Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą. Red. G. Nowaczyk, P. Lisiecki. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Poznań 2006
  • Paszkowski J.: Specyfika marketingu personalnego. W: Marketing szkół wyższych. Red. M. Kolasiński, G. Nowaczyk. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Poznań 2004
  • Public Relations w teorii i praktyce. Red. D. Tworzydło, T. Soliński. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2006
  • Rittenhous M.: Marketing po Obamie. „Press. Media, reklama, pulic relations” 2009, nr 7
  • Seitel F. P.: Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003
  • Szymańska A.: Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Oficyna Wydawnicza Unimex, Warszawa 2005
  • Wojcik K.: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2009
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305467

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.