Czasopismo
2008
|
Metody matematyczne, ekonometryczne i komputerowe w finansach i ubezpieczeniach 2006
|
53--63
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podejmując się oceny zakładów ubezpieczeń obok takich elementów, jak: wyniki działalności operacyjnej, pozycja na rynku, poziom rezerw techniczno- ubezpieczeniowych, należy także wspomnieć o tych, których nie uda się wyrazić w liczbach. Można tu zaliczyć jakość świadczonych usług. Według informacji podanej przez Państwową Izbę Ubezpieczonych, 70% Polaków przyznaje, że głównym kryterium wyboru firmy ubezpieczeniowej jest cena polisy. Dla pozostałych ważna jest jakość obsługi, oferta lub renoma firmy - wynika z badań przeprowadzonych przez IBM Global Business Services. Na decyzje klientów mają wpływ trzy podstawowe kwestie: współpraca z agentem, renoma firmy oraz pewność wypłaty odszkodowania. Opracowanie ma na celu sprawdzenie, jakie czynniki według ankietowanych mają wpływ na ich zadowolenie z jakości usługi ubezpieczeniowej, jaką otrzymali bądź otrzymują. Za definicję Jakości usług ubezpieczeniowych" na użytek tego badania można przyjąć, że jest to: postrzeganie przez klienta stopnia wypełnienia jego potrzeb związanych z ubezpieczeniem poprzez skorzystanie z usługi zakładu ubezpieczeń. Podstawowym miernikiem jakości jest zgodność działań podejmowanych przez zakład ubezpieczeń z regulacjami dotyczącymi specyfiki takiej działalności. Są to m.in. kodeks handlowy, ustawa o działalności ubezpieczeniowej z 22.05.2003 r., wewnętrzne przepisy, regulacje i zasady zakładu ubezpieczeń. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
53--63
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Bollen K. A.: Structural equations with latent variables. New York: Wiley 1989
- DeVellis R.F.: Scale development: theory and applications. Newbury Park: SAGE 1991
- Kozyra C.: Pomiar jakości usług publicznych. Prace Naukowe nr 1006. AE, Wrocław 2006
- Model jakości usług finansowych w Polsce. AE, Poznań 2004
- Ostasiewicz W.: Istota pomiaru statystycznego. W: Pomiar statystyczny. Red. W. Ostasiewicz. AE, Wrocław 2003
- Sangowski T.: Rating jako narzędzie oceny zakładu ubezpieczeń. Wydawnictwo-Drukarnia Bonami, Poznań 2000
- Serwis PiU: Klienci firm ubezpieczeniowych nie są lojalni, www.piu.org.pl (5.10.2006)
- Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. PWN, Warszawa 1996
- Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych w Polsce. AE, Poznań 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305811