PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 39--48
Tytuł artykułu

Triangulacja podejść metodologicznych w badaniach naukowych z dziedziny marketingu

Warianty tytułu
Triangulation of Methodological Approaches in Scientific Research of Marketing Field
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono problem triangulacji podejść metodycznych w badaniach dziedziny marketingu. Zaprezentowano w nim aspekty teoretyczne i metodyczne, rozważając zakres i elementy składowe zagadnienia integracji podejść badawczych oraz propozycje w zakresie analizy integracji podejść metodycznych w badaniach. Artykuł przedstawia wyniki analizy skali oraz obszarów triangulacji w badaniach naukowych z dziedziny marketingu, opublikowanych w czasopiśmie "Marketing i Rynek" w latach 2012-2013. Analiza wskazała, że triangulacja metodologii występuje rzadko jako orientacja badawcza, niemniej jednak jest stosowana. Znaleźć też można wiele przykładów różnych rodzajów triangulacji w ujęciu N.K. Denzin.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the problem of triangulation of methodological approaches in the research field of marketing. There are presented the theoretical and methodical aspects considering the scope and components of the methodological approaches' integration and proposals how to conduct an analysis of research projects' triangulation. This article presents the results of the analysis of the scale and areas of triangulation in scientific marketing research published in the journal "Marketing i Rynek" in the years 2012-2013. The analysis indicated that the triangulation of methodology is used rarely as a research orientation, but it is applied. We can also find many examples of different types of triangulation in terms of NK Denzin.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Alvesson M., Sköldberg K., Reflexive Methodology. New Vistas for Qualitative Research, Sage, Los Angeles 2009.
  • Baran-Lewandowska I., Hermanowski T., Postrzeganie zjawiska importu równoległego leków w Polsce, "Marketing i Rynek" 2012, nr 8.
  • Boskar T., Integrowanie badań ilościowych i jakościowych w rozwiązywaniu problemów marketingowych, "Marketing i Rynek" 2009, nr 2.
  • Bryła P., Determinanty współpracy uczelni ze sferą biznesu, "Marketing i Rynek" 2012, nr 7.
  • Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Chlipała P., Łączenie podejść metodycznych w badaniach strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, "Marketing i Rynek" 2013, nr 2.
  • Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
  • Flick U., Introducing Research Methodology. A Beginner's Guide to Doing a Research Project, Sage, London 2011a.
  • Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011b.
  • Johnson B., Gray R., A History of Philosophical and Theoretical Issues for Mixed Methods Research, [w:] Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research, 2nd Edition, Tashakkori A., Teddlie Ch. (eds.), Sage, Thousand Oaks 2010.
  • Jasiczak J., Kall J., Obawy i wątpliwości konsumentów w procesie nabywania zaawansowanej elektroniki użytkowej, "Marketing i Rynek" 2012, nr 3.
  • Kall J., "Fanatycy" i "indolenci" - co różnicuje postawy i zachowania nabywców zaawansowanej elektroniki użytkowej, "Marketing i Rynek" 2012, nr 7.
  • Łopaciński K., Wykorzystanie technologii Business Intelligence w badaniu skuteczności promocji w Internecie, "Marketing i Rynek" 2013, nr 6.
  • Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2011, nr 236.
  • Plowright D., Using Mixed Methods. Framework for an Integrated Methodology, Sage, London 2011.
  • Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
  • Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Starostka J., Design a marketing - różne modele współpracy, "Marketing i Rynek" 2012, nr 10.
  • Szostek D., Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski, "Marketing i Rynek" 2012, nr 1.
  • Tarka P., Model i istota innowacji analitycznych, "Marketing i Rynek" 2012, nr 6.
  • Teddlie Ch., Tashakkori A., Foundations of Mixed Methods Research. Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences, Sage, Los Angeles 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306329

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.