PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 340 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - wiodące orientacje | 355--365
Tytuł artykułu

Zwiększanie świadomości procesowej wyzwaniem dla pracowników organizacji

Warianty tytułu
Process Consciousness Raising - a Challenge for Organization's Employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza wpływu modelu kariery pracowniczej na kształtowanie świadomości procesowej. Wiele organizacji wdraża koncepcję zarządzania procesami, jednak niewiele z nich osiąga wysoki poziom dojrzałości procesowej. Wyzwaniem jest zmiana sposobu myślenia u pracowników i zwiększanie świadomości procesowej. Problem ten jest trudny także z uwagi na to, że każdy pracownik rozwija karierę zgodnie z preferencjami. Nie każda ścieżka kariery ułatwia kształtowanie świadomości procesowej. W artykule omówione są związki między modelami karier a kształtowaniem świadomości procesowej. Wskazano także rolę kierownictwa organizacji i działu zasobów ludzkich w tym procesie.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to analyze the impact of employees' career paths on the process mindset (process consciousness). Many organizations are trying to introduce business process management. However, it is complicated. The question is: how to build and raise process consciousness among employees? It is not easy. In reality, business process owners are being negatively assessed by line managers. Even in well progressed organizations (concerning BPM) employees encounter confusion between functions and processes. The problem is also affected by the different career paths of employees. The relations between career models and process consciousness are discussed. The development of process mindset is the most difficult challenge for top management and HR specialists.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży
Bibliografia
  • Brajer-Marczak R., Model dojrzałości procesowej w rozwoju organizacji, [w:] Metody badania i modele rozwoju organizacji, red. A. Stabryła, S. Wawak, Mfiles, Kraków 2012.
  • Chrapko M., CMMI: Doskonalenie procesów w organizacji, PWN, Warszawa 2010.
  • CMMI® for SCAMPI Class A Appraisal Results 2012 Mid-Year Update, Software Engineering Institute, Carnegie Mellon University, Pittsburgh PA 15213, wrzesień 2012, http://cmmiinstitute.com/ wp-content/uploads/2012/11/2012SepCMMI.pdf, 11.11.2013.
  • Davenport T.H., Short J.E., The new industrial engineering: information technology and business process redesign, Center for Information Systems Research, Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge 1990.
  • Edgeman R.L., Eskildsen J.K., The C4 Model of People-Centered Innovation: Culture, Consciousness, and Customer-Centric Co-Creation, "Journal of Innovation & Business Best Practice", vol. 2012, Article ID 932564, http://www.ibimapublishing.com/journals/JIBBP/2012/932564/932564.pdf, 11.11.2013.
  • Gerrig R.J., Zimbardo P.G., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2009.
  • Grajewski P., Procesowe zarządzanie organizacją, PWE, Warszawa 2012.
  • Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, PWN, Warszawa 1999.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2001.
  • Koźmiński A., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2010.
  • Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2006.
  • Kucińska-Landwójtowicz A., Kołosowski M., Determinanty dojrzałości procesowej organizacji, Konferencja Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, PTZP, Zakopane 2012.
  • Larsson R., Hierarchic managerial thinking as a barrier to growth, [w:] Report on Management. Globalisation and Change: Ways to the Future, ed. B. Wawrzyniak, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Mirvis P., Executive development through consciousness-raising experiences, "Academy of Management Learning & Education" 2008, vol. 7, no. 2.
  • Nesheim T., Balancing Process Ownership and Line Management in a matrix-like organization, "Knowledge and Process Management" 2011, vol. 18, no. 2.
  • Nowosielski S. (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Pritchard J.P., Armistead C., Business process management - Lessons from European business, "Business Process Management Journal" 1999, vol. 5, no. 1.
  • Słownik języka polskiego, sjp.pwn.pl.
  • Smart P.A., Maddern H., Maull R.S., Understanding BPM: implications for theory and practice, "British Journal of Management" 2009, vol. 20.
  • Ulrich D., Brockbank W., Tworzenie wartości przez dział HR, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  • Zairi M., Business Process Management: a boundaryless approach to modern competitiveness, "Business Process Management Journal" 1997, vol. 3, no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.