PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 266--274
Tytuł artykułu

Zogniskowane wywiady grupowe w badaniach zachowań młodych dorosłych na rynku usług finansowych

Warianty tytułu
The Focus Group Interview in the Research of the Young-Adults Behaviors on the Financial Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie zastosowania metody wywiadu zogniskowanego (FGI) w analizie ryzyka w badaniu zachowań młodych dorosłych na rynku usług finansowych. Autor prezentuje w nim zalety i wady tej metody, ilustrując je wynikami badań własnych, przeprowadzonych w październiku 2013 roku w dwóch grupach respondentów, reprezentujących młodych dorosłych z województwa śląskiego. Dzięki zastosowaniu tej metody udało się uzyskać wiele informacji na temat istoty badanego zjawiska oraz zidentyfikować zakresy przyszłych badań ilościowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article aims to show the application of the focus group interview method (FGI) in the research of the young-adults behaviors on the market for financial services. The author presents the advantages and disadvantages of the method illustrated with his own research conducted in October 2013 on two groups of respondents representing young-adults of the Silesian Voivodeship. With the use of this method it was possible to get much information about the nature of the phenomenon examined and to prepare the scope of quantity research.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Badania rynku - metody zastosowania, red. Z. Kędzior, PWE, Warszawa 2005.
  • Borowicz R., Krzyminiewska G., Szafraniec K., Młodzi dorośli: paradoksy socjalizacji i rozwoju, Polska Akademia Nauk. Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa, Warszawa 1991.
  • Dukaczewska-Nałęcz A., Zogniskowane wywiady grupowe - jakościowa technika badawcza, [w:] H. Domański, K. Lutyńska, A. Rostocki, Spojrzenie na metodę. Studia z metodologii badań socjologicznych, IFiS PAN, Warszawa 1999.
  • Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych - teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  • Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa 2001.
  • Nikodemska-Wołowik A.M., Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Grupa Verde, Warszawa 2008.
  • Polska w liczbach 2013, GUS, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.