PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia | 163--176
Tytuł artykułu

Tworzenie związków pomiędzy dostawcami i odbiorcami w kanałach dystrybucji materiałów budowlanych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing relacji rozpatrywany w kontekście kanałów dystrybucji materiałów budowlanych oznacza współpracę i uznanie wzajemnej zależności wyników osiąganych przez firmy uczestniczące w procesie udostępniania tych produktów finalnym nabywcom. Coraz częściej klienci oczekują od swoich dostawców czegoś więcej niż tylko kontaktu na poziomie transakcji kupna-sprzedaży, tradycyjnie dokonywanych za pośrednictwem przedstawiciela handlowego. Aby wykształcić trwałe więzi dystrybutorzy materiałów budowlanych poszukują nowych metod współpracy. W celu dostarczenia nabywcom oczekiwanych przez nich korzyści producenci, pośrednicy handlowi, wykonawcy oraz inne instytucje chcąc zwiększyć efektywność i umocnić swoją pozycję rynkową nawiązują długoterminową współpracę, opartą na wspólnocie interesów. Relacje partnerskie są traktowane jako czynnik sukcesu na rynku. Podstawę dobrej współpracy firm w kanałach dystrybucji materiałów budowlanych mogą stanowić niesformalizowane porozumienia bądź kontrakty szczegółowo ustalające zakres współpracy, prawa i obowiązki stron. Współpracujące ze sobą podmioty mogą wspólnie osiągać przewagę konkurencyjną nad kanałami konwencjonalnymi w dziedzinie kosztów, jakości obsługi klienta, specjalizacji w realizacji łańcucha dostaw określonej grupy materiałów budowlanych. Celem opracowania jest prezentacja wybranych aspektów charakteryzujących proces tworzenia związków pomiędzy dostawcami i odbiorcami dystrybuującymi materiały budowlane. Analizie poddano oczekiwania, cele i działania podmiotów tworzących kanały dystrybucji w zakresie relacji B2B. Zaprezentowano wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych w okresie od stycznia do lipca 2006 r. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University
Bibliografia
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn i T. Kamer. PWE, Warszawa 1998.
  • Rutkowski M.: Kooperacja w ramach grupy zakupowo-sprzedażowej dystrybuującej materiały budowlane. W: Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim. Red. J.W. Wiktor. AE, Kraków 2005.
  • Rutkowski M.: Efektywność i użyteczność kanałów dystrybucji materiałów budowlanych - wybrane aspekty. W: Zarządzanie procesami rynkowymi. Red. D. Fatula. Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2005.
  • Olczak A., Urbaniak M.: Marketing B2B w praktyce gospodarczej. Difin, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307435

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.