PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 337 Badania marketingowe - kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw i sieci organizacyjnych | 20--29
Tytuł artykułu

Badania marketingowe w ostatnich etapach cyklu innowacyjnego

Warianty tytułu
Marketing Research in the Last Stages of the Innovation Cycle
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania marketingowe nowych produktów znajdują także zastosowanie w ostatnich etapach cyklu innowacyjnego, czyli w etapie próbnego produktu i marketingu oraz etapie komercjalizacji. Badania te stanowią jednocześnie przejście do badań produktu w jego cyklu rynkowym - od momentu wprowadzenia go na rynek. Badania komercjalizacyjne nowych produktów koncentrują się głównie na planowaniu działań komercjalizacyjnych, realizacji tych działań dotyczących czasu, miejsca, odbiorców produktów i metod oraz na procesach dyfuzji innowacji.(abstrakt oryginalny)
EN
New product marketing research is also applied in the last stages of innovation process, that is in the stage of test marketing and the stage of commercialization. Commercialization research of the new product mainly concentrates on the planning of commercialization activities, realization of this activities concerning time, place, customers and methods, as well as on processes of innovation diffusion.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • Drucker P.F., Innovation and Entrepreneurship. Practice and Principles, Pan Books, London 1986.
  • Dundas G.R., Krentler K.A., Critical path method for introducing an industrial product, "Industrial Marketing Management", April 1982.
  • Eliashberg J., Robertson T.S., New product preannouncing behavior: A market signaling study, "Journal Marketing Research", August 1988.
  • Fell D.R., Hansen E.N., Becker B.W., Measuring innovativeness for the adoption of industrial products, "Industrial Marketing Management", May 2003.
  • Karakaya F., Stahl M.J., Barriers to entry and market entry decisions in consumer and industrial goods markets, "Journal of Marketing", April 1989.
  • Kinnear T.C., Taylor J.L., Marketing Research. An Applied Approach, McGraw-Hill Inc., New York 1991.
  • Kotler P., Marketing Management, 11th ed., Prentice Hall, New Jersey 2003.
  • Mahajan V., Muller E., Bass F.M., New product diffusion models in marketing: A review and directions for research, "Journal of Marketing", January 1990.
  • Robinson W.T., Min S., Is the first to market the first to fail? Empirical evidence for industrial goods business, "Journal of Marketing Research", February 2002.
  • Rogers E.M., Diffusion of Innovations, The Free Press, New York 1983.
  • Sojkin B., Komercjalizacja produktu jako proces rynkowy, [w:] Komercjalizacja produktów żywnościowych, red. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2012.
  • Stewart B., Multimedia market research, "Marketing Research", Fall 1999.
  • Tzokas N., Hultink E.J., Hart S., Navigating the new product development process, "Industrial Marketing Management", October 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307663

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.