PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | nr 3 | 45--50
Tytuł artykułu

Badanie zadowolenia studentów jako klientów przykładowej uczelni

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Study into the Satisfaction of Students as the Clients of an Exemplary Higher School
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono teoretyczne podstawy badania zadowolenia klientów oraz przykład badań, których głównym celem było określenie poziomu zadowolenia studentów z oferty edukacyjnej. Narzędziem pomiarowym w badaniu diagnostycznym był kwestionariusz. Obliczono tzw. wskaźnik satysfakcji odzwierciedlający sumaryczną, ważoną ocenę zadowolenia. Wskazano najważniejsze czynniki wpływające negatywnie i pozytywnie na poziom zadowolenia badanych. Przedstawiono możliwości wykorzystania rezultatów takiego badania w procesie zarządzania uczelnią i działaniach marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The study presents the theoretical foundations of the research into students' satisfaction and the example of the research whose main aim was to determine the level of students' satisfaction with the educational offer. The measurement instrument used in the diagnostic research was a questionnaire. The so-called satisfaction indicator, reflecting the summary weighted satisfaction mark, was measured. The article also presents the most important factors influencing negatively and positively the level of students' satisfaction. What is more, the possibility of using the results of this research in the process of higher school management and marketing activities was presented in the paper. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
45--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Bibliografia
  • A. Drapińska, Kierunki działań marketingowych w szkole wyższej, "Marketing i Rynek" 2006, nr 12.
  • P. Kotler, Marketing, Warszawa 2005, s. 207-208.
  • A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001, s. 241-242.
  • W. Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM), a postępowanie nabywców na rynku usług, Warszawa 2009, s. 56.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wrocław 1997, s. 28.
  • N. Hill, J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Kraków 2003, s. 11.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Badania marketingowe - teoria i praktyka, Warszawa 2005, s. 468-469.
  • K.M. Staszyńska, Customer Satisfaction. Problem i metody badań, "Marketing Serwis" 1998, nr 3, s. 3.
  • B. Marciniak, Badanie satysfakcji klientów - problemy i metody badawcze, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11, s. 22.
  • Wskaźniki marketingowe, red.R. Kozielski, Kraków 2008, s. 54-63.
  • D. Wosik, Pomiar satysfakcji klienta jako element systemu zarządzania jakością w szkole wyższej, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red G. Nowaczyk, P. Lisiecki, Poznań 2006, s. 463.
  • Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, Warszawa 2007, s. 102-104.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308025

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.