PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 4 | nr 6 | 20--40
Tytuł artykułu

Consumer behaviour on selected e-service markets in Central and Eastern European countries : research results

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The development of modern information and communications technologies, and of the internet in particular, is having a major impact on the changes in the processes of running business. Together with the development of the internet, the market for services has been changing, bringing about new possibilities of delivering services, as more and more activities can be performed on-line. Also the consumer requirements are changing, as they expect a more interesting scope of service portfolios, which are better adapted to their needs. The purpose of this article is to present the changes in the consumer behaviours that have been taking place in the selected e -services market in the countries of Central and Eastern Europe, based on results of research carried out in Estonia, Lithuania, Latvia, Poland and Ukraine. On its basis, it was possible to determine the differences in the level of access to modern information and communications technologies and in the development of e-services and their use in the researched countries. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
20--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Adamski D., e-Administracja, prawne zagadnienia informatyzacji, ed. D. Szostak, Pressom Sp. z o.o., Wrocław 2009.
  • Consumer Affairs: E-commerce is more and more popular in the EU but its development is slowed down by transborder trade obstacles, Brussels, 5 March 2009 IP/09/354.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., E-turystyka a zachowania nabywców i klientów, in: Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, ed. B. Dobiegała-Korona, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warsaw 2010.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa 2009.
  • Dąbrowska A., Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warsaw 2008.
  • Edukacja w Europie, European Commission, Warsaw 2003.
  • E-stonia i e-zdrowie, cafebabel.com "Magazyn Europejski", www.cafebabel.pl./article..., [17.04.2010].
  • Eurostat, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/printTable..., [21.08.2009].
  • Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
  • From ICT to E-Culture. Advisory report on the digilisation of culture and the implications for cultural policy, Netherlands Council for Culture, Submitted to the Netherlands State Secretary for Education, Culture and Science, June 2003, English edition August 2004, The Hague, www.cultur.nl/e-culture...
  • Gaworecki W W, Turystyka, PWE, Warsaw 2007.
  • Haan J., Huysmans F., Revolution or Evolution? An Empirical approach to eCulture, w: eCulture: The European Perspective Cultural Policy, Creative Industries, Information Lag, Proceedings from the Round Table Meeting, Zagreb, 24-27 April 2003, Institute for International Relations, Zagreb 2005.
  • Hargreaves A., Understanding Educational Change, in: The New Meaning of Educational Change, ed. M. Fullan, New York 1991.
  • http://www.relacje.travelplanet.pl/gfx/dokumenty/Zdjecie3_00000003.pdf
  • Human Development Reports 2001: Making new technologies work for human development, Published for the United Nations Development Programme (UNDP), New York- Oxford, Oxford University Press 2001.
  • Inicjatywa rynków pionierskich dla Europy, Commission's Communique for the European Parliament, Council, Social and Economic Committee and Committee of the Regions, Brussels 10 December 2008, KOM (2008) 666, final version.
  • Karski J. B., Promocja zdrowia dziś i perspektywy jej rozwoju w Europie, CeDeWu.Pl, Warsaw 2009.
  • Kiepas A., The Internet a kultura - wyzwania dla człowieka i społeczeństwa, in: The Internet - społeczeństwo informacyjne - kultura, Śląskie Wydawnictwo Naukowe WSzZiNS, Tychy 2006.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Principles of Marketing, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey 2010.
  • Kraus A., Informacyjne usługi cyfrowe we współczesnym społeczeństwie i gospodarce, in: Społeczeństwo informacyjne. Wybrane aspekty gospodarki elektronicznej, ed. C. Malesa, M. Saramy, Uniwersytet Rzeszowski, Wydawnictwo Max - Druk Drukarnia Medyczna, Rzeszów 2009.
  • Krzysztofek K., Media w perspektywie globalizacji i cyfryzacji. Implikacje dla Polski, in: Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania rozwoju kultury, 2nd National Congress CULTURE-ECONOMY-MEDIA, Kraków-Warsaw 2003.
  • Luterek M., e-government. Systemy informacji publicznej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warsaw 2010.
  • Pačkovskij Û., Ukrainskij potrebitelʹ i internet - potreblenie: obŝij analiz problemy, in: Konsument w europejskiej przestrzeni, ed. A. Dąbrowska, I. Ozimek, IBRKiK Warsaw 2009.
  • Pawlak R., Polska reforma oświaty a europejska polityka edukacyjna, "Studia Europejskie", No. 3(31) 2004.
  • Produkty i usługi turystyczne w Internecie, http://www.travelmarketing.pl/upload/raport/google_pl_bro_research_report_lowres.pdf [8.01.2009].
  • Raport Sklep Przyszłości 2012-2015, www.visaeurope.com [30.05.2009].
  • Solomon M. R., Zachowanie i zwyczaje konsumentów, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006, 6th Edition.
  • Społeczeństwo informacyjne. Wybrane aspekty gospodarki elektronicznej, red. C. Hales, M. Sarama, Wydawnictwo Max - Druk Drukarnia Medyczna, Rzeszów 2009.
  • Springer W, Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. Ujęcie instytucjonalne, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warsaw 2008.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów (Consumer Behaviour), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw 2006.
  • Travelplanet.pl., Raport analityczny, Dom Maklerski PKO BP, Warsaw, 31.10.2008.
  • Turystyka w 2000 roku. GUS, Warsaw 2001.
  • Uzelac A., eCulture: Cultural Goods Between Public Domain and Private Proper, http://www.imo.hr/~sandra/docs/uzelac_eculture-proceedings.pdf JMFSSGHr11n6s20-40
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308663

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.