PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Rozwój metod i narzędzi dla potrzeb komputerowych systemów wspomagania kreatywności | 109--128
Tytuł artykułu

Metody i systemy wspomagania innowacyjności w projektowaniu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie tworzenie oprogramowania wymaga rozpoznania kolejnych, współczesnych problemów praktycznych, jakie pojawiły się w tej dziedzinie oraz sformułowania propozycji ich rozwiązania. Wielość i komplikacja wyzwań płynących z otoczenia powoduje, że organizacje zlecające tworzenie oprogramowania określają coraz krótsze czasy realizacji projektów przy utrzymaniu założonego poziomu jakości tworzonych systemów. W konsekwencji istniejące metody projektowe i programistyczne wymagają pewnej rewizji i udoskonalenia. Szczególnie obiecujące wydaje się tu być podejście innowacyjne zakładające większe powiązanie ze sobą (współudział i współodpowiedzialność) podmiotów zainteresowanych tworzonymi produktami informatycznymi. Myślenie o innowacjach podczas projektowania systemów informatycznych jest szczególnie istotne przy stale rosnącej złożoności otoczenia, w jakim obecnie funkcjonują przedsiębiorstwa będące zleceniodawcami oraz użytkownikami tych systemów. Postępujące procesy konkurencji, konwergencji branż, rozwój technologii Web 2.0 oraz Web 3.0, a także potrzeba tworzenia systemów wspomagających budowanie wysoce interaktywnych relacji w czasie rzeczywistym między uczestnikami rynku powodują, że firmy muszą już dziś zastanawiać się, jak jutro osiągnąć przewagę konkurencyjną. Jak się wydaje, kluczowym warunkiem powodzenia w takich warunkach jest angażowanie coraz większej liczby podmiotów, a w szczególności użytkowników do innowacyjnego tworzenia nowych produktów, usprawniania procesów biznesowych, w tym wspomagających je systemów informatycznych.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Chesbrough H.W. (2003): Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press, Boston
  • Http://www.anjuta.org.
  • Peppers D., Rogers M. (2006): The Customer Is Always Right. "The Marketer", No. 28/10
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2004): The Future of Competition. Co-creating Unique Value with Customers. Harvard Business School Press, Boston
  • Rothwell R., Zegvelt W. (1982): Innovation and the Small and Medium Sized Firm. Francis Pinter, Londyn
  • Rutkowski I. (2007): Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania. PWE, Warszawa
  • The Open Source Definition. Open Source Initiative (OSI). Http ://www. opensource.org.
  • Urban G.L., Hauser J.R. (1993): Design and Marketing of New Products. Prentice Hall, Englewood
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171310073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.