PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 15 | z. 2 Entrepreneurship and Human Resources in Management | 93--105
Tytuł artykułu

Competitive Factors for Microenterprises in the Process of Marketing and Logistic Management Based on the Kuyavian-Pomeranian Voivodeship

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Upon accession to the European Union, the SME sector in Poland found itself in a much more difficult situation than that of similar enterprises which had operated in the EU for years. New phenomena have occurred in this environment, including globalization, with not only its economic dimension, but also structural and functional ones, which comprehensively affects all fields of enterprises' operations. Growth of competitiveness of SMEs, in particular of microenterprises, is a very interesting aspect and questions arise as to possible new methods of management which could help achieve this goal. This article presents the author's own research on SMEs in the Kuyavian-Pomeranian Voivodeship from the perspective of competitive factors in the management process. The factors of chief significance to growth and development are presented as exemplified by marketing and logistic management process in a microenterprise. (original abstract)
Twórcy
  • University of Social Sciences, Poland
Bibliografia
  • Bossak J. (2004) Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki kraju i przedsiębiorstwa. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne [in:] J. Bossak, W. Bieńkowski (red.),Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, t. I, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • Dominiak P. (2005), Sektor MSP we współczesnej gospodarce, PWN, Warszawa.
  • Fundacja Kronenberga (2010), Raport z badania czynników sukcesu mikroprzedsiębiorstw, Pentor, Warszawa.
  • Herman A. 2006), Nowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw [in:] B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Janczewska D. (2010), Zarządzanie marketingowo-logistyczne jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa z grupy MŚP, "Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie", Nr 1 (10), Wyd. AHE w Łodzi, pp. 49-62.
  • Janczewska D. (2012), Rozwój potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa w sektorze MŚP na przykładzie branży konstrukcji stalowych, Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe Nr 716, EKONOMICZNE PROBLEMY USŁUG NR 92, Strategiczne uwarunkowania kształtowania potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw SOOIPP Annual 2012, SZCZECIN, pp. 167-184.
  • Kamińska B. (2013), Koncepcja klastra jako sposób na poprawę konkurencyjności małych i średnich firm, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XIV, zeszyt 8, cz. I.
  • Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie [in:] A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN Warszawa.
  • Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Porter M.E. (1999), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Starczewska-Krzysztoszek M. (2008), Konkurencyjność sektora MSP - Monitoring kondycji sektora MSP, Badania Lewiatan, Warszawa.
  • Strużycki M. (2004), Uwarunkowania rozwojowe przedsiębiorstw [in:] M. Strużycki (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Welsh J.A., White J.F. (1981), A Small Business Is Not a Little Big Business, Harvard Business Review 1988, vol. 59, nr 4 - cited by P. Dominiak (2005), Sektor MSP we współczesnej gospodarce, PWN, Warsaw, p. 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311135

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.