PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 51 Modelowanie procesów i systemów logistycznych, cz. XIII | 365--375
Tytuł artykułu

Logistyczna obsługa klienta w strategiach kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Logistics Strategies of Customer Service in Today's Competitive Business Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wszelkie działania współczesnych przedsiębiorstw w zakresie obsługi klienta są powiązane z przyjętą i realizowaną w danej firmie strategią. Nie istnieje jedna uniwersalna strategia konkurencyjna, będąca dla przedsiębiorstwa gwarantem osiągnięcia przewagi nad konkurentami. Przedsiębiorstwa w dobie postępującej globalizacji zmuszone są do podejmowania wielokierunkowych działań w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, której naturalnym elementem w walce konkurencyjnej staje się jakość poziomu obsługi klienta. Konkurencyjne działanie organizacji sprowadza się do wygrania walki na trzech polach działania: korzystności, efektywności i skuteczności, czyli wygrania walki w sferze negocjacji na rynkach zaopatrzeniowych, w sferze konkurencyjnej pod względem kosztów i jakości produkcji dóbr i w sferze przetargowej na rynku konsumpcji dóbr. Problematyka logistycznej obsługi klienta ściśle wiąże się z całokształtem systemu zarządzania przedsiębiorstwem już nie tylko przyjętą misją, filozofią firmy, ale również poprzez zintegrowane działania logistyczne, których koordynacja i optymalne wykorzystanie prowadzi do osiągnięcia pożądanego efektu w zakresie obsługi klienta. Proces obsługi klienta we współczesnych przedsiębiorstwach podporządkowany jest głównemu celowi, jakim jest satysfakcja i zadowolenie klienta. (fragment tekstu)
EN
Logistics customer service should be the foundation of enterprise logistics system, and support the implementation of logistics processes in modern enterprises. In the context of increasing globalization, companies today are competing with each other using modern techniques and tools for logistics. No less important, the competing companies struggle plays adopted and implemented competitive strategy, the natural element in the competitive struggle is the level of customer service offered. These issues have become major areas of interest to the article author. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • Coyle J.J., Bardi E.J., C.J. Langley C.J. Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2010.
  • Chaberek M., Koncepcja zarządzania logistycznego jako współczesny paradygmat sterowania procesami gospodarczymi, WNEiZ UMK 2000, z. 341.
  • Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.
  • Ciesielski M. (red.), Logistyka w biznesie, PWE, Warszawa 2006.
  • Ciesielski M., Długosz J. (red.), Strategie łańcuchów dostaw, PWE, Warszawa 2010.
  • Dołhasz M., Fudaliński J., Kosala M., Smutek H., Podstawy zarządzania, koncepcje - strategie - zastosowania, PWN, Warszawa 2009.
  • Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.
  • Obłój K., Mikroszkółka zarządzania, PWE, Warszawa 1994.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171312141

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.