PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 3 | 33--36
Tytuł artykułu

Empowerment w kształceniu ustawicznym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Teza, iż kształcenie ustawiczne jest jednym z kluczowych warunków poprawy jakości życia człowieka i narzędziem umożliwiającym wykorzystanie szans, jakie niosą szerokie zmiany społeczne, nie wymaga uzasadnienia. Edukacja ustawiczna zorientowana na wspieranie człowieka dorosłego w procesach przemian coraz wyraźniej formułuje cele nie tylko ukierunkowane na postulaty społeczne, dotyczące szerszych grup społecznych, lecz coraz wyraźniej wskazuje na potencjał szans, jakie edukacja całożyciowa niesie w perspektywie biografii poszczególnych jednostek. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33--36
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A Framework for Qualifications of The European Higher Education Area, Ministry of Science, Technology and Innovation. Copenhagen 2005.
  • Beckett J.A., Flanigan J.L., Teacher Empowerment as Perceived by South Carolina Teachers and Principals, http://www.hehd.clemson.edu.
  • Blasé J., Blasé J., Handbook of Instructional Leadership. How Successful Principals Promote Teaching and Learning, Thousand Oaks, 2004.
  • Chrostowska B., Marginalizacja społeczna i jej identyfikacja, [w:] E. Kantowicz, A. Olubiński (red.), Działania społeczne w pracy socjalnej na progu XXI wieku, WE Akapit, Toruń 2003.
  • Fisiak J. (red.), Nowy Słownik Fundacji Kościuszkowskiej, angielsko-polski, UNIVERSITAS Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych, Kraków 2003.
  • Gołębniak B.D., Teusz G., Edukacja poprzez język, CODN, Warszawa 1996.
  • Herriger N., Empowerment in der Sozialen Arbeit, Stuttgart - Berlin - Köln 2002.
  • Przyszczypkowski K., Cele, zadania i funkcje oświaty dorosłych, [w:] D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (red.), Podstawy edukacji dorosłych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 1996.
  • Smykowski B, Ludzie i ich liderzy, [w:] A. Brzezińska, A. Potok (red.), Kształcenie liderów społeczności wiejskich, Fundacja Fundusz Współpracy, Poznań 1996.
  • Solarczyk-Ambrozik E., Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej. Między wymogami rynku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 2004.
  • Stimmer F. , Grundlagen des Methodischen Handelns in der Socialen Arbeit, Kohlhammer, Stuttgart - Berlin - Köln 2000.
  • Tuohy D., Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, PWN, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.