PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 1 Historia i współczesne aspekty turystyki | 55--63
Tytuł artykułu

Uczestnicy imprezy turystycznej w aspekcie ich bezpieczeństwa prawnego : wybrane problemy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Members of the Tourism Entertainment in Aspect of Their Lawful Safety : Select Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jesteśmy świadkami ciągłego wzrostu zapotrzebowania na usługi turystyczne, rozumiane tu zarówno jako typowe imprezy turystyczne jak i imprezy rekreacyjne, a to musi wymuszać ciągły wzrost bezpieczeństwa uczestników takich imprez. Konieczne, zatem staje się pytanie, o jakie bezpieczeństwo chodzi i z czym ono jest związane oraz czy uczestnicy chcą mieć wiedzę z tego zakresu, a jeżeli tak, to czy chcą z niej korzystać, chociażby sprawdzając niektóre uzyskiwane informacje. Odpowiedź na te pytania jak wskazują badania jest negatywna. Przyczyna z reguły jest zawsze jedna, a mianowicie brak czasu na szczegółowe zapoznawania się z przepisami prawnymi. Klient wychodzi bowiem z założenia, że po to korzysta z usług wyspecjalizowanej firmy, by ta mu bezpieczeństwo zagwarantowała. Jak niestety pokazuje praktyka rzeczywistość czasami jest zgoła inna. W artykule zwraca się uwagę na te informacje, którymi uczestnik imprezy turystycznej powinien być szczególnie zainteresowany, bo daje pogląd na problematykę związaną z szeroko rozumianym bezpieczeństwem usług turystycznych. (fragment tekstu)
EN
Among a lot of factors influencing a successful course of events during a tourist event, the safety of its participants and in particular their safety may be mentioned. The legal safety may be divided into two groups. The first one consists of regulations connected with functioning of different tourist organizers, especially the ones which have a direct influence on the legal existence of a subject. The second group are the regulations directly applying to the realization of a tourist service, so the ones resulting from the contracts with the clients. To guarantee the legal safety every single participant of the tourist event should be convinced that they should know the regulations, the so called tourist law. In the article the chosen issues and legal problems are presented, in particular the ones which should be considered by their before any tourist or recreational event its by their participants.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
55--63
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Cybula P. (red.), (2006): Prawo w praktyce biur podróży, Warszawa, s. 107 i n.
  • Doręgowska-Wojnowska E. (2004): Bezpieczeństwo klienta w świetle dyrektywy Rady Wspólnot Europejskich - 90/314/EEC (w:) Zduniak A., Kryłowicz M., Edukacja dla bezpieczeństwa w rodzinie, szkole i pracy, Warszawa - Poznań, s. 256-258.
  • Gospodarek J. (2006): Prawo w turystyce, Warszawa, s. 20.
  • Grygier Z. (2005): Ochrona danych osobowych w praktyce polskich biur podróży, "Rynek Turystyczny" Nr 11 (243), s. 44-45.
  • Kozieł P. (2004): Zagrożenia związane z uprawianiem turystyki górskiej (w): Zduniak A., Kryłowicz M., Edukacja dla bezpieczeństwa w rodzinie, szkole i pracy, Warszawa - Poznań, s. 265
  • Łętowska E. (2002): Prawo umów konsumenckich, Warszawa, s. 489-490.
  • Nestorowicz M. (2003): Prawo turystyczne, Zakamycze, s. 29.
  • Niemyska E., Umowy z klientami pod stałą kontrolą, "Rynek Turystyczny" Nr 6 (250)/2006, s. 47.
  • Nowak M.G. (2006a): Bezpieczeństwo prawne nauczyciela. Fikcja czy rzeczywistość? (w:) Kozubska A., Zduniak A. (red.), Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej, Poznań, s. 128-135.
  • Nowak M.G. (2006b): Bezpieczeństwo prawne nauczycieli w szkole. Problemy podstawowe, "Edukacja dla Bezpieczeństwa" nr 5 (31), s. 38-43.
  • Przecławski K. (1996): Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki, Kraków, s. 27 i n.
  • Sitnicki J. (2006): Branża wiedziała... nie wiedzieli klienci, "Rynek Turystyczny" Nr 10 (254), s. 14-16.
  • Turakiewicz J. Red. Bezpieczny hotel, Biblioteka Hotelarza, s. 8-9.
  • Wrzesiński P. (2006): Reklamacje a biuro podróży, "Rynek Turystyczny" Nr 7 (251), s. 46.
  • Zakrzewska J. (2005): Przetwarzanie danych osobowych w sektorze turystycznym, "Rynek Turystyczny" Nr 11 (243), s. 44-45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313739

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.