PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 287--302
Tytuł artykułu

Otwarte innowacje bazujące na mądrości "tłumu" - podstawa sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Open Innovations Based on the Wisdom of "Crowds" - the Basis of Success of a Modern Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiek XXI wymusił zmianę podejścia do zarządzania innowacjami. Stary paradygmat "zamkniętych innowacji" został wyparty przez nowy paradygmatem tzw. "otwartych innowacji". Otwarcie innowacji polega zaangażowaniu zewnętrznych uczestników w dośrodkowe, odśrodkowe i mieszane procesy innowacyjne. Coraz częściej, uczestnikami procesów innowacyjnych są społeczeństwa wirtualne funkcjonujące w Internecie. Celem artykułu jest przybliżenie aktualnie spotykanych modeli otwartych innowacji bazujących na wiedzy społeczności internetowych, opartych na mądrości "tłumu". (abstrakt oryginalny)
EN
The 21st century forced a change in the approach to innovations management. The old paradigm of "closed innovations" has been replaced by a new one, a paradigm of so called "open innovations". The opening of innovations consists in engaging external participants in centripetal, centrifugal and mixed innovation processes. Still more and more frequently, virtual societies functioning in the Internet are becoming participants of the innovation processes. The aim of the article is to present current models of open innovations based on the knowledge of the Internet societies based on the wisdom of crowds. (original abstract)
Rocznik
Strony
287--302
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Baloh P., Jha S., Awazu Y. (2008), Building Strategic Partnerships for Managing Innovation Outsourcing, "Strategic Outsourcing: An International Journal" nr 1(2).
  • Brown S.L., Eisenhardt K.M. (1998), Competing on the Edge. Strategy as Structured Chaos, Harvard Business School Press, Boston.
  • Buganza T., Verganti R. (2009), Open Innovation Process to Inbound Knowledge. Collaboration with Universities in Four Leading Firms, "European Journal of Innovation Management" nr 12(3).
  • Chariomonte F. (2006), Open Innovation Through Alliances and Partnership: Theory and Practice, "International Journal of Technology Management" nr 33(2-3).
  • Chesbrough H. (2003), Open Innovation, Harvard Business Review Press, Boston.
  • Chesbrough H., Garman A.R. (2010), Otwarta innowacyjność: recepta na trudne czasy, "Harvard Business Review Polska" nr 11.
  • Chesbrough H., Schwartz K. (2007), Innovating Business Models with Co-Development Partnerships, "Research Technology Management" nr 50(1).
  • Elmquist M., Fredberg T., Ollila S. (2009), Exploring the Field of Open Innovation, "European Journal of Innovation Management" nr 12(3).
  • Gassmann O., Enkel E. (2005), Open Innovation Forschung, w: Gestaltung von Innovationssystemen, Weissenberger-Eib M. (red.), Cactus Group Verlag, Kassel.
  • Gomułka S. (1998), Teoria innowacji i wzrostu gospodarczego, CASE, Warszawa.
  • http://bit.ly/ajNcVG.
  • http://bit.ly/N4flpb.
  • http://www.miadidas.com/Main.action.
  • http://www.miteam.adidas.pl.
  • http://bit.ly/OYeMT.
  • http://bit.ly/QIq8fc.
  • http://bit.ly/WIf2xp.
  • http://lego.cuusoo.com/.
  • http://bit.ly/OIUi5Q.
  • http://www.ideaconnection.com/.
  • http://www.ideaken.com/.
  • http://www.ninesigma.com/.
  • http://www.redesignme.com/.
  • http://developers.google.com/.
  • http://www.ibm.com/developerworks/.
  • http://www.openinventionnetwork.com/index.php.
  • http://.openwetware.org/wiki/Main_Page.
  • http://www.openluna.org/.
  • http://www.theoscarproject.org/index.php.
  • http://freebeer.org/blog/.
  • http://www.fluevog.com/files_2/os-1.html.
  • Inauen M., Schenker-Wicki A. (2011), The Impact of Outside-In Open Innovation on Innovation Performance, "European Journal of Innovation Management" nr 14(4).
  • Innowacyjność przedsiębiorstw (2004), Bogdanienko J. (red.), Wydawnictwo UMK, Toruń.
  • Janasz W., Kozioł-Nadolna K. (2011), Innowacje w organizacji, PWE, Warszawa.
  • Kelley B. (2011), The Importance of a Strategic Approach to Open Innovation, w: A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. Advice from Leading Experts, Sloane P. (red.), Kogan Page Limited, London.
  • Keupp M.M., Gassmann O. (2009), Determinants and Archetype Users of Open Innovation, "R&D Management" nr 39(4).
  • Laursen K., Salter A. (2006), Open for Innovation: The Role of Openness in Explaining Innovation Performances among U.K. Manufacturing Firms, "Strategic Management Journal" nr 27(2).
  • Lazzarotti V., Manzini R., Pellegrini L. (2010), Open Innovation Models Adopted in Practice: An Extensive Study in Italy, "Measuring Business Excellence" nr 14(4).
  • Loren J.K. (2011), What is Open Innovation?, w: A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. Advice from Leading Experts, Sloane P. (red.), Kogan Page Limited, London.
  • Phillips J. (2011), Open Innovation Typology, w: A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. Advice from Leading Experts, Sloane P. (red.), Kogan Page Limited, London.
  • Piller F.T., Tseng M. (2010), Introduction: Mass Customization Thinking: Moving from Pilot Stage to an Established Business Strategy, w: Handbook of research in mass customization and personalization, Piller F.T., Tseng M. (red.), World Scientific Publishing, Singapore.
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji (2005), OECD/Eurostat, wyd. III.
  • Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łodź.
  • Robbins S.P., DeCenzo D.A. (2002), Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Rothwell R. (1990), Successful Industrial Innovation: Critical Factors for the 1990s, "R&D Management" nr 22(3).
  • Rothwell R. (1994), Towards the Fifth-Generation Innovation Process, "International Marketing Review" nr 11(1).
  • Schumpeter J.A. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Tapscott D., Williams A.D. (2008), Wikonomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Tidd J., Bessant J. (2011), Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • West J., Gallagher S. (2006), Challenges of Open Innovation: The Paradox of Firm Investment in Open-Source Software, "R&D Management" nr 36(3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314563

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.