Warianty tytułu
Taking Advantage of the Crisis to Strenghten a Firm's Position on International Markets : the Case of Transsystem SA
Języki publikacji
Abstrakty
Jeszcze niedawno autorzy wielu publikacji dotyczących gospodarki i ekonomii zwracali uwagę na bardzo szybkie zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw. Innowacje te wynikały m.in. ze zjawisk globalizacji, otwarcia rynków, szybkiego rozwoju technologicznego i komunikacji oraz dostępności kapitału. Stosowane było określenie turbulentnego otoczenia. Jednak to, co przeżywały przedsiębiorstwa w ostatnim roku, wielokrotnie przewyższa swoją gwałtownością i nieprzewidywalnością zmiany otoczenia znane wcześniej. Mogliśmy obserwować zmieniające się z godziny na godzinę kursy walut, zachowania banków i inwestorów, wycofywanie albo zatrzymywanie realizacji kontraktów i wahania cen. Czynniki te wpływają nie tylko na zachowania firm, ale decydują często o ich egzystencji, o być albo nie być. Jednak dla pewnej grupy firm, które potrafią wykorzystać turbulencje, ta skomplikowana rzeczywistość stwarza szansę na wzmocnienie ich pozycji rynkowej. Trudne warunki weryfikują jakość zarządzania i kompetencje głównych aktorów korporacyjnej sceny, czyli menedżerów. Poddają surowej ocenie ich zdolność do kierowania organizacją w niełatwych czasach. W artykule autor przedstawia sposób zarządzania i wykorzystania kryzysu do zdobycia nowej pozycji polskiej firmy na rynkach międzynarodowych. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Transsystem SA; Stowarzyszenie Project Management Polska
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315111

JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.