PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 5 | 47--53
Tytuł artykułu

Wirtualne społeczności edukacyjne - charakterystyka roli nauczyciela w ich tworzeniu i rozwijaniu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet jest społecznością użytkowników. Zakłada się, że po drugiej stronie ekranu znajduje się grupa ludzi, którzy są gotowi podjąć kontakt i zbudować interakcję. Wchodząc w tę społeczność trzeba być świadomym, że jest to świat, gdzie obowiązują określone zasady, których trzeba przestrzegać i w którym uzyskuje się pewne dobra (niekoniecznie materialne) oraz osiąga określone gratyfikacje (np. komfortowy kontakt interpersonalny). Społeczność internetowa ma coraz większe znaczenie. Każde środowisko istniejące w realnym świecie czuje się w obowiązku posiadać własną stronę internetową, która staje się jego wizytówką. Istnienie społeczności opiera się na grupie osób, które łączy więź społeczna, wspólne wartości grupy, jej organizacja wewnętrzna (struktura), gotowość jej poszanowania oraz komunikacja i łączność w grupie. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
47--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Aronson E., Wilson T.D., Alert R.M., Psychologia społeczna, serce i umysł, Zysk i s-ka, Poznań 1997.
  • Brzezińska A., Społeczna psychologia rozwoju, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2000.
  • Buss D.M., Psychologia ewolucyjna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
  • Dziedzic B., Technologia informacyjna w kształceniu praktycznych umiejętności społecznych, [w:] J. Migdałek (red.), Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnymi, Rabid, Kraków 2002.
  • Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk, 2003.
  • Hankała A., Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii, [w:] M. Tanaś (red.), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Oficyna Wydawnicza Impuls, Warszawa-Kraków 2004, s.17-29.
  • Juszczyk S., Edukacja na odległość, kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
  • Kwiatkowska H., Źródła inspiracji nowego myślenia o edukacji nauczycielskiej, [w:] H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, Wyższa szkoła Pedagogiczna ZNP, Warszawa 1997.
  • Kędzierska B., Rola nauczycieli w przygotowaniu dzieci i młodzieży do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym. Kształcenie w wyższych uczelniach pedagogicznych, [w:] J. Migdałek, B. Kędzierska (red.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli, Rabid, Kraków 2002.
  • Lubina E., Rola emocji w procesie kształcenia na odległość, "e-mentor" 2005, nr 3 (10).
  • Myers D.G., Psychologia, Zysk i S-ka, Poznań 2003.
  • Osmańska-Furmanek W., Technologia informacyjna jako element przestrzeni edukacyjnej, [w:] W. Strykowski, W. Skrzydlewski (red.), Media i edukacja w dobie integracji, "eMPi2", Poznań 2002.
  • Rothenbuhler E.W., Komunikacja rytualna, od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  • Stanisławska A.K., Uczyć się w internecie. Kilka wybranych problemów z metodyki zdalnego nauczania, http://www.kmti.uz.zgora.pl/pages/referaty/stanislawska.pdf, [18.09.2004].
  • Sysło M.M., Standardy umiejętności nauczycielskich w zakresie technologii informacyjnej bazą dla budowy świadomego społeczeństwa informacyjnego, wystąpienie na konferencji E-wolucja. Popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego, Bielsko-Biała, 24 listopada 2003r.
  • Tadeusiewicz R., Społeczność Internetu, Exit, Warszawa 2002.
  • Turowski J., Socjologia: małe struktury społeczne, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.