PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 241--253
Tytuł artykułu

Zakupy grupowe jako sposób oddziaływania na nabywców w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Group Buying as a Way of Influencing the Buyers in Marketing Comunications of Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania promocyjne współczesnego przedsiębiorstwa łączą elementy tradycyjnych instrumentów promocji (czyli reklamy, promocji dodatkowej, public relations, sprzedaży osobistej) z innymi działaniami, np. badaniami marketingowymi itp., jednak główne przyczyny dynamicznego rozwoju nowych instrumentów promocji dotyczą otoczenia przedsiębiorstwa, przede wszystkim rozwoju mediów oraz nowoczesnych technologii. Efektem tego jest popularność działań promocyjnych w internecie, które łączą nowe medium z tradycyjnymi instrumentami, np. reklamą czy działaniami w zakresie promocji sprzedaŜy, czego efektem jest reklama internetowa, sampling internetowy czy też tzw. zakupy grupowe (group buying). Celem artykułu jest analiza zakupów grupowych - nowej formy komunikacji marketingowej łączącej internet, reklamę i techniki promocji sprzedaży.(abstrakt autora)
EN
Promotion of contemporary enterprise joins traditional elements (such as advertisement, additional/ sales promotion, public relations and personal sale) with other activities like marketing research, etc. However the main reasons of dynamic development of new instruments of promotion concern the environment of an enterprise, most of all the development of media and new technologies. The result of that is popularity of internet promotion, which joins this new medium with traditional tools, e.g. advertisement of activity in frames of sale promoting. All these phenomena cause the birth of internet advertisement, internet sampling or group buying. The objective of the paper is the analysis of group buying - a new form of marketing communication, combining internet, advertisements and techniques of sales promotion.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Ciupek B., Groupon jako przykład kreatywnego i innowacyjnego przedsiębiorstwa, http://b-system.pl/kngap/III%20edycja%20-%203%20miejsce%20-%20Bartosz%20Ciupek.pdf.
  • Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010.
  • Jak zarobić miliard na przecenach, http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/strategie/jakzarobic-miliard-na-przecenach,6824,3.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005
  • Marketing, red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • Michałek-Machniewska M., Groupon powyŜej oczekiwań, http://e-biznes.pl/2012/ 05/groupon-powyzej-oczekiwan/.
  • Mościcki R., Zakupy grupowe zna juŜ 78 proc. Polaków, http://www.biztok.pl/lifestyle/ zakupy-grupowe-zna-juz-78-proc-polakow_a3328.
  • Ogólne Warunki Umowy, http://www.groupon.pl/regulamin.
  • Polacy coraz chętniej kupują grupowo, http://www.arc.com.pl/polacy_coraz_ chetniej_kupuja_grupowo-41999358-pl.html.
  • Sułkowska E., Skąpska K., Groupon - instrukcja obsługi, http://marketingowiec.pl/ artykul/groupon-instrukcja-obslugi
  • Topór-Mądry R., Marketing w internecie, "Zdrowie i Zarządzanie" 2003, nr 5.
  • Waniowski R., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M., Marketing - teoria i przykłady, Wyd. Placet, Warszawa 2010.
  • www.wywar.eu/wp-content/uploads/2012
  • Wzrost popularnośći zakupów grupowych w Polsce, http://www.chip.pl/news/internet-isieci/e-handel/2012/02/wzrost-popularnosci-zakupow-grupowych-w-polsce.
  • Zakupy grupowe w 2012 roku - podsumowanie wyników badania Megapanel, http://www.ekomercyjnie.pl/zakupy-grupowe-w-2012-roku-podsumowaniewynikow- badania-megapanel.
  • Zakupy grupowe w Polsce - wnioski z raportu, http://crowdfunding.pl/2011/02/ 12/zakupy-grupowe-w-polsce-wnioski-z-raportu/.
  • Zakupy grupowe: moda czy szansa na skuteczną promocję, http://esencja interakcji.pl/zakupy-grupowe-moda-czy-szansa-na-skuteczna-promocje/.
  • Żurawik W., Marketing - podstawy i kontrowersje , Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.