PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 315--330
Tytuł artykułu

Wybory reklamodawców w świetle badań - wiodące i tracące na popularności nośniki reklamowe

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Advertisers' Decisions in the Light of Research - Leading and Popularity Losing Advertising Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie zmian zachodzących na rynku reklamowym w dobie rozwoju alternatywnych ich form. Autorka na podstawie raportów dotyczących popularności reklam zaprezentowała sytuację na rynku reklamowym. Wyniki analiz pokazują, że tradycyjne formy reklamy nadal mają szanse rozwoju, choć część z nich będzie musiała dostosować się do potrzeb społeczności sieciowej.(abstrakt autora)
EN
The purpose of the paper is to show the changes in the advertising market in the era of the development of alternative forms of them. The author based on the reports concerning the popularity of advertising has presented the situation on TV advertising market. The results of analyzes show that traditional forms of advertising still have a chance to develop but some of them will have to adapt to the needs of the web community(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 10 powodów dla których powinieneś zainteresować się content marketingiem, www.nextwebmedia.pl/blog/10-powodow-dla-ktorych-powinienes-zainteresowacsie- content-marketingiem.
  • 28 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP10), www.wirtualnemedia.pl/artykul/28-proc-wiecej-na-reklame-radiowajedynka trojka-i-rmf-fm-mocno-w-gore-top10.
  • 3,4 proc. mniej na reklamę zewnętrzną. Banki, sklepy i telekomy tną wydatki (raport), www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-4-proc-mniej-na-reklame-zewnetrzna-bankisklepy- i-telekomy-tna-wydatki-raport.
  • Bednarek M., Bednarek podsumowuje rynek reklamy, "Brief" z 9.01.2014.
  • Beliczyński J., Radio jako obiekt zarządzania, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2005.
  • Czeka nas niebawem świat bez gazet. Wiemy, kiedy w Polsce zostanie wydrukowana ostatnia, natemat.pl/15497,czeka-nas-niebawem-swiat-bez-gazet-wiemy-kiedy-wpolsce-zostanie-wydrukowana-ostatnia.
  • Gębarowski M., Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007.
  • Interaktywnie.com: wartość reklamy mobilnej w 2014 roku, http://iab.org.pl/aktual nosci/interaktywnie-com-wartosc-reklamy-mobilnej-w-2014/.
  • Kinzler I., Leksykon marketingu, C.H. Beck, Warszawa 2008.
  • Kołak K., Reklama w grach ciągle czymś nowym, choć są popularniejsze niŜ kino i ksiąŜki, www.wirtualnemedia.pl/artykul/kamil-kolak-reklama-w-grach-ciagle-czymsnowym- choc-sa-popularniejsze-niz-kino-i-ksiazki.
  • Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006.
  • Kuś A., E-reklama - nowa forma reklamy na rynku internetowym, Studia i Materiały Wydziału Zarządzania, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2011.
  • Maciejowski T., Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Mańkowski M., Uciekający "krzyŜyk", denerwujący dźwięk, wielkie na cały ekran. Reklamy w internecie irytujące jak nigdy dotąd, http://natemat.pl/42059,uciekajacykrzyzyk- denerwujacy-dzwiek-wielkie-na-caly-ekran-reklamy-w-internecieirytujace- jak-nigdy-dotad.
  • Nielsen: kino i internet to najszyciej rozwijające się media reklamowe, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-kino-i-internet-to-najszybciejrozwijajace- sie-media-reklamowe.
  • Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  • Polska reklama w br. w górę o 1,8 proc., globalnie o 5,5 proc. (analiza), www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-w-br-w-gore-o-1-8-proc-globalnieo- 5-5-proc-analiza/page.
  • Raport z badań: kino w 2010 r., Research & Development Solutions, http://www.rdsolu tions.pl/wp-content/uploads/2011/02/Widownia-kinowa-w-2010-roku2.pdf.
  • Reklama natywna jest skuteczna i mierzalna? (opinie wydawców), www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-natywna-jest-skuteczna-i-mierzalnaopinie- wydawcow
  • Reklama w grach komputerowych - wstępne badania postaw graczy w Polsce, "Marketing i Rynek" 2012, nr 6.
  • Romejko Ł., Globalne trendy na rynku gadżetów, reklamy typu indooru i outdooru - miniraport, www.portalmarketera.pl/publikacje/widok/globalne-trendy-na-rynkugadzetow- reklamy-typu-indooru-i-outdooru-miniraport.
  • Sznajder A., Technologia mobilna w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa 2014.
  • www.futureexploration.net/Newspaper_Extinction_Timeline.pdf.
  • www.reklama-prasa.pl.
  • ZenithOptimedia: globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,5 proc., http://portal medialny.pl/art/43276/zenithoptimedia-globalne-wydatki-na-reklame-wzrosna-o-55- proc.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316275

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.