Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Polskie szkolnictwo wyższe wchodzi w okres zasadniczych zmian organizacyjnych i programowych. Zmiany te podyktowane są zarówno udziałem Polski w procesie bolońskim, mającym doprowadzić do utworzenia do 2010 r. Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego, jak i koniecznością podniesienia jakości kształcenia. W 2005 r. należy spodziewać się uchwalenia nowej ustawy prawo o szkolnictwie wyższym oraz opracowania nowych standardów kształcenia dla studiów dwustopniowych: licencjackich i magisterskich. Jak wiadomo, prace nad standardami kształcenia i kierunkami studiów są domeną Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego (RGSzW), która przygotowuje odpowiednie propozycje i rekomendacje dla Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Minister zaś w drodze rozporządzenia ustala nazwy kierunków studiów i obowiązujące dla nich standardy nauczania. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Focus on the Structure of Higher Education in Europe 2003/04. National Trends in the Bologna Process. Eurydice, Brussels 2003.
- Forward from Berlin: the role of universities, EUA, Leuven, 4 lipca 2003 r.
- Gołębiowski T., Kloc K., Macioł S., Romanowska M., Projekt reformy studiów w SGH: dwustopniowe studia dzienne, "Gazeta SGH" nr 186/2004
- Graz Reader. EUA Convention of Higher Educational Institutions, EUA, Graz, 29-31 May 2003.
- Jackowski S., Uczelnie na zakręcie, Forum Akademickie nr 6, czerwiec 2004 r.
- Realising the European Higher Education Area. Communiqué of the Conference of Ministers responsible for Higher Education in Berlin on 19 September 2003, http://www.bologna-berlin2003.de/haupt1.htm
- Reichert S., Tauch C., Trends 2003. Progress towards the European Higher Education Area, EUA, European Commission, July 2003.
- Stanowisko nr 41/2004 Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego z dnia 15 lipca 2004 r. dotyczące modelu kształcenia na poziomie wyższym (wraz z dwoma załącznikami): 1. Kierunki studiów i standardy kształcenia. Ustalenia podstawowe i zalecenia przyszłych działań. 2. Standardy kształcenia. Zasady ogólne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317001