PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Problemy zarządzania i marketingu w konkurencyjnym otoczeniu | 103--117
Tytuł artykułu

Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw na przykładzie wybranych firm chińskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sources of Competitiveness of Enterprises on The Example of Selected Chinese Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa chińskie z powodzeniem podejmują wyzwania wynikające z rosnącej konkurencyjności na rynkach międzynarodowych, czego dowodem jest utrzymująca się ich dobra pozycja w rankingach i ich perspektywy rozwoju. Potrzebują one jednak nowego spojrzenia na konkurencyjność i narzędzia, które pozwolą im ją osiągać. Skuteczna okazuje się być polityka państwa zachęcająca do współpracy z partnerami zagranicznymi, a także wprowadzanie przez firmy istotnych zmian w zarządzaniu, działalności badawczo-rozwojowej oraz kształtowaniu relacji z partnerami biznesowymi i klientami. Przedmiotem artykułu jest analiza źródeł konkurencyjności wybranych chińskich przedsiębiorstw i sposobów budowania przez nie przewagi rynkowej. (abstrakt autora)
EN
Chinese companies successfully take up the challenges arising from the increasing competitiveness on international markets, as evidenced by their good position in the rankings of competitiveness and growth prospects. However, companies need a new approach to competitiveness and tools that will enable them to achieve it. State policy that encourages cooperation with foreign partners, as well as the introduction of the company's significant changes in management, research and development activities and in the development of relationships with business partners and customers turn out to be effective. The paper is an analysis of competitiveness sources of selected chinese enterprises and ways to build their market advantage. (author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • 12 sources of competitive advantage in business, http://www.mytop businessideas.com/sources-competitive-advantage/.
  • 14 sources of competitive advantage, http://www.partnerscreatingwealth.com/14- sources-of-competitive-advantage/.
  • 2012 most globally competitive chinese companies, award ceremony, http://www.rolandberger.com.cn/news/local/2012-10-30-2012mostgloballycompe titivechinesecompanies_en.html.
  • Adahi M., China's competitiveness. Myth, reality, and lessons for the United States and Japan. Case study: China South Locomotive and Rolling Stock Corporation (CSR), CSIS, January 2013, http://csis.org/files/publication/130129_competitive- ness_ CSRcasestudy_Web.pdf.
  • Ahrens N., China's competitiveness. Myth, reality, and lessons for the United States and Japan. Case study: Huawei, CSIS, January 2013, http://csis.org/files/publication/ 130215_competitiveness_Huawei_casestudy_Web.pdf.
  • Ahrens N., China's competitiveness. Myth, reality, and lessons for the United States and Japan. Case study: Suntech, CSIS, January 2013, http://csis.org/files/publication/ 130129_competitiveness_Suntech_casestudy_Web.pdf.
  • Ahrens N., China's competitiveness. Myth, reality, and lessons for the United States and Japan. Case study: SAIC Motor Corporation, CSIS, January 2013, http://csis.org/files/ publication/130129_competitiveness_SAIC_casestudy_Web.pdf.
  • Ahrens N., Y. Zhou, China's competitiveness. Myth, reality, and lessons for the United States and Japan. Case study: Lenovo, CSIS, January 2013, http://csis.org/files/ publication/130129_competitiveness_Lenovo_casestudy_Web.pdf.
  • China's competitiveness: myths, realities, and lessons for the United States and Japan, http://csis.org/program/chinas-competitiveness.
  • Ehmke C., Strategies for competitive advantage, M.S. Extension Educator, University of Wyoming, http://ag.arizona.edu/arec/wemc/nichemarkets/05competitiveadvantage.pdf.
  • Eilam E., Chikofsky E.J., Reversing: secrets of reverse engineering, John Wiley & Sons, 2007.
  • Gartner says worldwide PC shipments in first quarter of 2011 suffer first year-overyear decline in six quarters, http://www.gartner.com/newsroom/id/1632414.
  • http://www.csrgc.com.cn/.
  • http://www.huawei.com/.
  • http://www.lenovo.com/.
  • http://www.saicmotor.com/.
  • http://www.suntech-power.com/.
  • Koźmiński A., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Mitręga M., Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2010.
  • Porter M.E., The competitive advantage of nations, Free Press, New York 1990.
  • Przedsiębiorstwo, rynek, konkurencja, red. W. Szymański, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 1995.
  • Sources of competitive advantage for an enterprise, http://html.rincondelvago.com/ sources-of-competitive-advantage-for-an-enterprise.html.
  • Top 20 most globally competitive chinese companies, http://www.roland- bergeraward.cn/.
  • What are the different sources of competitive advantage?, http://www.wise geek.com/what-are-the-different-sources-of-competitive-advantage.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.