PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 96 (XCVI) Edukacja jako czynnik rozwoju regionów rewitalizowanych | 49--71
Tytuł artykułu

System edukacji w prawie polskim i niemieckim

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań autorów jest system edukacji w Polsce i Niemczech, jego różnice, uwarunkowania prawne oraz wpływ na rewitalizację terenów przemysłowych. Przedstawiając system kształcenia w RP, omówiono także zmiany dokonane we wrześniu 1999 r. oraz organy nadzoru i kontroli nad edukacją w Polsce. Charakterystyka systemu oświaty w Niemczech uwzględnia okres przed i po zjednoczeniu. Autorzy omawiają specyfikę szkolnictwa niemieckiego, narodowe standardy i prawodawstwo edukacyjne oraz charakteryzuje wybrane systemy edukacyjne. Osobne miejsce w pracy poświęcono roli systemu dualnego w stymulowaniu restrukturyzacji.
Bibliografia
  • Andrzejczak A., Modele szkolenia zawodowego w warunkach gospodarki tynkowej. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999, s. 49-55.
  • Cortina K.S., Baumert J., Leschinsky A., Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland. Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Hamburg 2003, s. 607.
  • Handbuch der Aus-u. Weiterbildung. Grundlagen der Bildungsarbeit/ Ausbildmtgsförderung. Cz. 3, Abiturienten je Alterjahrgang in %, Order 1, 141 Erg. Lfg, Verlagsgruppe Deutscher Wirtschaftsdienst, Köln, Juni 2002.
  • Horskotte H., Kariera dzięki nauce zawodu. Niemiecki system szkolenia w trakcie zmian, Basis-Info, 2001, nr 24, Gospodarka, Warszawa 2001, s. 6-7.
  • Kabaj M., Ekonomia tworzenia i likwidacji miejsc pracy. Dezaktywizacja Polski? IPiSS, Warszawa 2005, s. 68.
  • Kabaj M., Jak unowocześnić kształcenie zawodowe w Polsce, [w:] Optymalizacja kształcenia zawodowego z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, praca zbiorowa pod red. U. Jeruszka. IPiSS. Warszawa 2002, s. 152-153.
  • Kwiatkiewicz A., Niedziółka D., Analiza porównawcza infrastruktury ponadgimnazjalnej edukacji zawodowej w Polsce i Niemczech, IFGN SGH, Warszawa 2005 (maszynopis), s. 18.
  • Poradnik dyrektora i księgowego szkoły. Programowanie komputerów, red. B. Orłowski, Konstancin. Warszawa 2005 r.
  • Prenzel M., Baumert J., Blum W., Lehmann R., Leutner D., Neubrand M., Pekrun R., Rost J., Schiefele U. (PISA-Konsortium Deutschland): PISA 2003: Ergebnisse des zweiten Ländervergleichs. Zusammenfassung, PISA-Koordinierungsstelle Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften, Kilonia 2003.
  • Young people who are "placed" often are not - Why the number of youths looking for a training place is larger than previously assumed. Press release, Federal Institute for Vocational Education and Training (BIBB), http://www.bibb.de/en/18183.htm (6.05.2005).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.