PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 96 (XCVI) Edukacja jako czynnik rozwoju regionów rewitalizowanych | 72--80
Tytuł artykułu

Analiza porównawcza infrastruktury ponadgimnazjalnej edukacji zawodowej w Polsce i w Niemczech

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o to, jaki powinien byc efektywny system kształcenia zawodowego, autorki pracy dokonały analizy porównawczej polskiego i niemieckiego systemu ponadgimnazjalnej edukacji zawodowej. Autorki pracy przedstawiają charakterystykę obu systemów oraz wskazują podobieństwa i różnice między nimi. Na podstawie doświadczeń niemieckiego systemu kształcenia dualnego autorki przedstawiają rekomendacje dla polskiego systemu edukacji ponadgimnazjalnej, mające sprzyjać zwiększeniu szans absolwentów na zatrudnienie.
Bibliografia
  • Arendarski A., Wizja modelu edukacji zawodowej, [w:] Edukacja zawodowa a rynek pracy, red. S. Borkowska. Raport IPiSS. Warszawa 1999, s. 28.
  • Cyt. za: U. Peruszka. Dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy - uwarunkowania możliwości, [w:] Optymalizacja kształcenia zawodowego z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, red. U. Jeruszka. IPiSS, Warszawa 2002. s. 71.
  • Drogosz-Zabłocka E., Współpraca szkół i przedsiębiorstwo - zasady, formy i zakres współpracy, [w: Dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy - uwarunkowania możliwości, s. 135.
  • Kwiatkowski S.A., Diagnoza stanu i elementy prognozy w zakresie zmian struktury kształcenia zawodowego w Polsce, [w:] Efektywność kształcenia zawodowego. Kształcenie zawodowe a rynek pracy, IPiSS, Warszawa 2000, s. 215.
  • Kwiatkowski S.M., System edukacji zawodowej w kontekście rynku pracy i procesów integracyjnych, [w:] U. Peruszka, Dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy - uwarunkowania możliwości, s. 59.
  • Narodowa strategia wzrostu zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich w latach 2000-2006.
  • OECD, Education at a Glance, Paris 2003. Cyt. za: G. Dybowski, The Dual Vocational Education and Germany, Keynote Speech on Dual Vocational Training International Conference 2005, Taiwan, 25. 04. 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318465

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.