PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Rola personelu i kreowania relacji w podmiotach rynkowych | 233--244
Tytuł artykułu

Satysfakcja klienta i pracownika w służbie zdrowia na przykładzie prywatnego szpitala oraz przychodni

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer and Employee Satisfaction in Health Service on The Example of Private Hospital and Clinic
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania satysfakcji klientów i pracowników są niezwykle istotnym elementem w funkcjonowaniu organizacji. Niezadowoleni pracownicy nie są zaangażowani w działania organizacji, nie czują się za nią odpowiedzialni oraz nie pracują wydajnie, co przedkłada się na niski poziom zadowolenia klientów. W artykule przedstawiono wybrane wyniki zrealizowanych pod koniec 2013 roku badań dotyczących satysfakcji pacjentów i pracowników prywatnego szpitala oraz przychodni. W podsumowaniu zawarto rekomendacje dla jednostek opieki zdrowotnej.(abstrakt oryginalny)
EN
Customer and employee satisfaction research are a vital element in the functioning of the organization. Dissatisfied employees are not engaged in the activities of the organization; they do not feel responsible for it and do not work efficiently, which shall be submitted to the low level of customer satisfaction. The paper presents selected results of researches carried out in late 2013 relating to patient and staff satisfaction in a private hospital and a clinic. The summary includes recommendations for health care units. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Czerw A., Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym, Wyd. Fachowe CeDeWu, Warszawa 2008.
  • Delekta D., Modrzejewska M., Czynnik ludzki w tworzeniu jakości w polskiej służbie zdrowia, "Visnyk Lviv Univ" 2007, Vol. 37, http://evrica.org.ua:8080/jspu i/bitstream/123456789/ 3400/1/376-378_ Delekta_D_Modrzejewska_M.pdf.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategia, Wyd. Poltext, Warszawa 2010.
  • Dobska M., Rogoziński K., Bartkowiak G., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2012.
  • Eren S. S., Eren M. S., Ayas N., Hacioglu G., The effect of service orientation on financial performance: the mediating role of job satisfaction and customer satisfaction, "Procedia - Social and Behavioral Sciences" 2013, Vol. 99, No. 6 November.
  • http://www.am.poznan.pl/files/12_69_pp_2_2012_pdf_internet .pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.