PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 2 | 386--399
Tytuł artykułu

Identyfikacja strategicznych czynników sukcesu przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identification of the Company's Strategic Success Factors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja strategicznych czynników sukcesu przedsiębiorstwa. Identyfikacja została przeprowadzona w odniesieniu do najważniejszych obszarów funkcjonalnych tj: marketingu, finansów, zarządzania personelem i zarządzania wiedzą. Autorzy podjęli także próbę wskazania, w jakim stopniu otoczenie przedsiębiorstwa (m.in. polityczno-prawne, ekonomiczne, społeczno-kulturowe, technologiczne) wpływa na wybory strategiczne podejmowane przez kierownictwo. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
The functioning of the company, in a highly complex and unpredictable environment, depends on its ability to change and development, which are measured in term defined by its strategy. The success of the company depends on both the operational activities, but to a large extent determined by the indication of a particular course of action. The purpose of this article is to identify the success factors of strategic enterprises. Identification was carried out in relation to the most important functional areas such as: marketing, finance, personnel management and knowledge management. The authors have also attempted to identify the extent to which business environment (including political, legal, economical, sociocultural, technological) affects the strategic choices made by management. (original abstract)
Rocznik
Strony
386--399
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Chandler A. (1962), Strategy and Structure, Cambrige, Massachusetts.
  • Kaplan S.R., Norton D.P. (2011), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  • Pierścionek Z. (1996), Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Szreder M. (2004), Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE.
  • Urbanowska-Sojkin E. (1998), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171319207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.