PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 3(3) | 10--15
Tytuł artykułu

Europejski system ekoznaków i jego rola w ograniczaniu zagrożeń przemysłowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
European System of Eco-Labels and its Role in the Limitation of Industrial Threats
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje problematykę europejskiego systemu ekoznakowania oraz jego roli w ograniczaniu zagrożeń dla środowiska płynących ze strony przemysłu związanego z wytwarzanie dóbr konsumpcyjnych. Jednocześnie podejmuje próbę postawienia syntetycznej oceny efektywności jego funkcjonowania. Dla lepszego ukazania tej roli oraz jego oceny w niniejszym artykule wykorzystano m.in. badania porównawcze przeprowadzone na grupie 400 polskich i niemieckich studentów ukierunkowane na określenie poziomu znajomości problematyki ekoznakowania produktów oraz kryteriów wyborów konsumenckich. (abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with the issue of the European ECO-LABELS system and its rolein reducing environmental risks arising from the industries connected to the production of consumer goods and a sample of synthetic assessment of its operations. For a better understanding of this role and its evaluation, in this article, among others, comparative studies were used, conducted on a group of 400 Polish and German students directed at determining the level of knowledge of issues and criteria of ECO-LABEL and consumer choices. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
10--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
autor
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet im. Christiana-Albrechta w Kilonii, Niemcy
Bibliografia
  • Adamczyk W.. Ekologia wyrobów. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2004.
  • Bernaciak A., Gaczek W.M.: Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska. Wyd. AE. Poznań 2002.
  • Kowalski Z., Kulczycka J., Góralczyk M.: Ekologiczna ocena cyklu życia procesów wytwórczych (LCA). Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007.
  • Kramer M., Strebel H., Buzek L.: Międzynarodowe zarządzanie środowiskiem, t.3. Warszawa 2005.
  • Papuziński A. (red.): Zrównoważony rozwój od utopii do praw człowieka. Oficyna Wydawnicza Branta. Bydgoszcz 2005, s. 9.
  • Pondel H.: Wykorzystanie koncepcji ekomarketingu w rynkowej walce o klienta. Zeszyty naukowe gnieźnieńskiej wyższej szkoły humanistyczno - menedżerskiej "Milenium". Nr 1, 2007.
  • Poskrobko B., Poskrobko T., Skiba K.: Ochrona Biosfery. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2007 s. 33.
  • Rozporządzenia (WE) nr 66/2010 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie oznakowania ekologicznego UE.
  • Strategia wdrażania w Polsce zintegrowanej polityki produktowej. Ministerstwo Środowiska Warszawa 2005 r.
  • Zaremba S. (red.): Marketing ekologiczny. Wyd. AE. Wrocław 2004, s. 109.
  • http://www.pcbc.gov.pl
  • http://zieloneznaki.pl
  • http://znaki.ekologia.pl
  • http://www.uz.zgora.pl/pl/uczelnia_pl.html
  • http://www.uni-kiel.de/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171319815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.