PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2 | 48--57
Tytuł artykułu

Aktywność informacyjna przedsiębiorstw W biznesie internetowym - metodyka oraz wyniki badań

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information Activity of Companies in Online Business - Methodology and Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pomiar aktywności informacyjnej w biznesie internetowym stanowi zagadnie nowe. Pojęcie biznesu internetowego przyjęte w rozważaniach rozumiane jest jako prowadzenie działalności komercyjnej z wykorzystaniem witryny internetowej bazującej na szeroko rozumianych technologiach internetowych. W celu określenia poszczególnych działań aktywności informacyjnej, źródeł informacji wykorzystywanych w procesach pozyskiwania i przekazywania informacji, narzędzi służących do wyszukiwania informacji w Internecie, usług internetowych oraz narzędzi i technologii ochrony danych badanych podmiotów stworzony został autorski model internetowej aktywności informacyjnej (pozyskiwania i przekazywania informacji) w biznesie internetowym. (fragment tekstu)
EN
The present paper has discussed an issue concerning information activity on the Internet. The author of this paper has presented Model of Information Activity on the Internet in order to qualify actions of signalling and screening information on the Internet. On the basis of the model a questionnaire has been created to research information activity in online business and includes questions concerning: primary and secondary sources of information available on the Internet, Internet tools, techniques of signalling and screening information on the website (e.g. techniques presentation and searching), internal information systems. The author has presented research methodology and some of the results of the questionnaire survey conducted in May-June 2010 (the questionnaire was sent to 7,546 companies). As a result, 185 surveys were collected. The presented results allow to characterize the companies as for their information activity. (fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • Krzesaj M.: Internetowa aktywność informacyjna a źródła informacji dostępne w Internecie, w: E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 597, Ekonomiczne Problemy Usług nr 57, Szczecin 2010.
  • http://katalog.onet.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171320413

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.