PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 1 (3) Podejścia i modele w coachingu | 102--116
Tytuł artykułu

Pomiar efektywności projektów rozwoju kadr w przedsiębiorstwach : perspektywa finansowa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Efficiency Measurement of Human Development Projects in Companies : the Financial Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł stanowi głos w dyskusji nad finansową wyceną działań rozwojowych dla pracowników. Autorzy stawiają szereg pytań, m.in. dotyczących tego, czy projekty rozwoju pracowników powinny być ujmowane w sprawozdaniach finansowych jako koszt czy inwestycja, kiedy są one opłacalne i jak mierzyć ich efektywność. Następnie omawiają dwa modele określające efektywności działań rozwojowych - D.L. Kirckpatricka oraz J.J. Phillipsa. Artykuł wieńczy sprawozdanie z oceny efektywności programu rozwoju pracowników przeprowadzony ww. metodami. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is about the important and widely discussed issue of the financial evaluation of the efficiency of coaching, mentoring and trainings. The authors question how human development projects should be treated in accounting: more as operational costs or long term investments. They explain when projects are profitable and how to measure the profitability of such projects. The article presents the main assumptions and methods of the financial evaluation of coaching, mentoring and training efficiency. The authors present the Kirkpatrick's Model and Philips' Model. Finally the authors present the results of an evaluation study that they conducted in Polish conditions using the mentioned methods. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
102--116
Opis fizyczny
Twórcy
  • Helm Polska Sp z o.o.
Bibliografia
  • Dobija D. (2003) Pomiar i rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa. Warszawa: Wyd. PFPK.
  • Jajuga K., Jajuga T. (1999) Inwestycje, instrumenty finansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kirkpatrick D.L. (1997) Evaluating Training Programs: Evidence Vs. Proof. Training and Development Journal, No. 31, s. 9-12.
  • Kirkpatrick D.L. (1983) Four Steps to Measuring Training Effectiveness. Personnel Administrator, No. 28(11), s. 19-25.
  • Kirkpatrick D.L. (2001) Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń. Warszawa: Wydawnictwo Studio.
  • Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2006) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Marciniak Ł.T. (2009) w: Sidor-Rządkowska M. (red.), Coaching, teoria, praktyka, studia przypadków. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
  • Patterson R. (2002) Kompendium terminów z zakresu rachunkowości i finansów. Warszawa: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce.
  • Phillips J.J., Phillips P.P. (2005) Proving the value of HR. How and why to measure ROI. The Society for Human Resource Management, USA.
  • Phillips P.P., Phillips J.J. (1997) Return on Investment (ROI) Basics. ASTD Press, USA.
  • Phillips J.J. (2003) Return on Investment in Training and Performance Improvement Programs. Houston. Second Edition. Butterworth Heinemann.
  • Phillips P.P., Phillips J.J., Stone R.D., Burkett H. (2009). Zwrot z inwestycji w szkolenia pracowników. Praktyczny podręcznik wdrażania modelu ROI. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
  • Phillips J.J., Stone R.D., Phillips P.P. (2003) Ocena efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Praktyczny podręcznik pomiaru rentowności inwestycji. Kraków: Humanfactor.
  • Sidor- Rządkowska M. (red.) (2009) Coaching, teoria, praktyka, studia przypadków. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
  • Żylicz P.O. (2009) Efektywność coachingu. W: Sidor-Rządkowska M. (red.), Coaching, teoria, praktyka, studia przypadków. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171320645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.