PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 3 | 263--276
Tytuł artykułu

Relacje z klientami w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Relational Capital in the Creation of Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania była prezentacja kategorii relacji, jako czynnika kształtującego przewagę konkurencyjną, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z klientami, przy równoczesnym podkreśleniu wielości i różnorodności intencji ich nawiązywania i efektów z nich uzyskiwanych. Dla osiągnięcia powyższego celu, w niniejszym artykule, omówiono współczesne uwarunkowania budowania przewagi konkurencyjnej, a także zaprezentowano kategorię relacji, szczególnie eksponując relacje z klientami. Zwrócono uwagę na fakt, że relacje mają obecnie znaczny wpływ na zdolność przedsiębiorstw do przetrwania i generowanie ich przewagi konkurencyjnej, co starano się wykazać, przedstawiając różnorodne efekty możliwe do osiągnięcia z nawiązywanych i utrzymywanych relacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was to present the category of relationships as a factor shaping a competitive advantage, focusing on customer relationships, while emphasizing the multiplicity and diversity of their intention to establish and results obtained from them. To achieve this objective, this article discusses the contemporary conditions of competitive advantage, and presents the relationship category, particularly emphasizing customer relationships. Attention is drawn to the fact that relationships are now a significant impact on the ability of firms to survive and generate their competitive advantage, which sought to demonstrate by a variety of effects can be achieved with dialed and maintained relationships. (original abstract)
Rocznik
Strony
263--276
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Czakon W. (2007), Dynamika więzi międzyorganizacyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Dobiegała-Korona B. (2007), Zaufanie klienta, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" nr 2.
  • Głuszek E. (2004) Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Gorynia M. (2002), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Hampeden-Turner Ch., Trompenaars A. (2000), Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • Nowak D. (2012), Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Otto J. (2004), Marketing relacji, C.H. Beck, Warszawa.
  • Pierścionek Z. (2006), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Prahalad C.K., Krishnan M.S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Rokita J. (2009), Dynamika zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • Rydel M., Ronkowski C. (1995), Marketing partnerski, "Marketing i Rynek" nr 9.
  • Skawińska E. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWE, Warszawa-Poznań.
  • Stankiewicz M.J. (2000), Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" nr 7-8.
  • Sudolska A. (2011), Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171320995

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.