PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 12 | nr 4 | 45--60
Tytuł artykułu

Methods for Communicating Strategy in Companies

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Metody komunikowania strategii w przedsiębiorstwach
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Tło badań. Sposób formułowania strategii np. poprzez zaangażowanie pracowników w prace nad strategią ma istotne znaczenie, jednak równie ważna wydaje się zdolność do implementacji strategii, determinowana m.in. przez komunikację strategii oraz efektywność tego przekazu. Przekazanie pracownikom informacji na temat strategii wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu realizacji strategii, gdyż umożliwia zrozumienie znaczenia wykonywania swoich obowiązków.
Cele badań. W artykule zaprezentowano wyniki badań prowadzonych w ramach projektu "Praktyki zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach giełdowych i spółkach akcyjny", który został sfinansowany ze środków NCN. Celem referatu jest określenie najczęściej stosowanych metod komunikowania strategii oraz poznanie stopnia znajomości strategii wśród pracowników.
Metodyka. Badania zostały przeprowadzone na próbie 150 polskich przedsiębiorstw. Firmy te posiadały formę prawną spółki akcyjnej. Dobór próby badawczej opierał się na metodzie warstwowo-losowej, opracowany został w oparciu o dane Głównego Urzędu Statystycznego. Aby zapewnić jak najwyższą reprezentatywność, w celu doboru próby pierwotnie użyta została metoda warstwowo-losowa. W badaniu zastosowano technikę badawczą Paper and Pencil Interview, a wywiady z kadrą kierowniczą zostały przeprowadzone przez agencję badawczą.
Kluczowe wnioski. Przekazanie pracownikom informacji na temat strategii wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu realizacji strategii, gdyż umożliwia zrozumienie znaczenia wykonywania swoich obowiązków. Komunikacja strategii, której efektem końcowym jest zrozumienie, a nawet akceptacja strategii przez pracowników, powinna spełniać kilka warunków. Przyjęta koncepcja strategii powinna być właściwa z punktu widzenia konkretnej organizacji. Konieczne wydaje się dotarcie do jak największej liczby pracowników z informacją na temat strategii. Przekazanie, a właściwie przekazywanie pracownikom strategii w sposób zrozumiały jest niezbędne. Również zrozumienie i zaakceptowanie strategii przez pracowników wydaje się wskazane. Realizacja obowiązków zawodowych, powinna być traktowana jako cząstkowy wkład w realizację strategii firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
Background. The manner of strategy formulation, such as direct employee participation in the strategy formulation process, is of great importance for the success of the strategy, but equally important is the ability to implement strategic plans, as determined by (among other things) strategy communication and its effectiveness. Informing employees on matters of strategy is of key significance for strategy success, since it enables them to understand their role in this process and the significance of the tasks delegated to them.
Research aims. The purpose of this paper is to determine the methods most commonly used for communicating strategy and to learn about the degree of knowledge of the strategy among employees.
Method. The studies were conducted on a sample of 150 Polish companies. The legal form of these companies mas a Joint-stock company. The selection of the research sample mas based on the stratified random sampling method and mas prepared on the basis of data from the Central Statistical Office. In order to ensure the highest possible level of representativeness, the stratified random sampling method mas originally used to select the sample. The study used the research technique called Paper and Pencil Interview, while the interviews with the managing staff mere conducted by a research agency.
Key findings. To ensure a good understanding or even approval of strategy among employees, communication of company strategy should fulfil a fem requirements. The adopted concept of strategy should be suitable for the organization. It seems important that information on company strategy reach the largest possible number of employees. Strategy should be communicated to employees in a continuous manner, and in a form that warrants proper understanding. Strategy must be understood and accepted by all employees. Employees should be aware of their individual contribution in the realization of company strategy, as part of their Job description. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
45--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Al-Ghamdi, S., Roy, M.H., & Ahmed, Z.U. (2007). How employees learn about corporate strategy. An empirical analysis of a Saudi manufacturing company. Cross Cultural Management: An International Journal, 14(4), 273-285.
  • Beer, M., & Eisenstat, R. (2000). The silent killers of strategy implementation and learning. Sloan Management Review, 41, 29-40.
  • Daft, R., Sormunen, J., & Parks, D. (1989). Chief Executive scanning environmental characteristics, and performance; an empirical study. Strategic Management Journal, 9(2), 123-139.
  • Dickerson, C. (2002). Communications 101. Retrieved from http://www.itworldcanada.com/article/communications-101/24919 (November 2013).
  • Hamel, G., & Prahalad, C.K. (1999). Przewaga konkurencyjna jutra. Warszawa: Business Press.
  • Holloway, M. (2009). How tangible is your strategy? How design thinking can turn your strategy into reality. Journal of Business Strategy, 30(2/3).
  • Kitchen, P., & Daly, F. (2002). Internal communication during change management. Corporate Communication: An International Journal, 7(1), 46-53.
  • Klein, S. (1996). A management communication strategy for change. Journal of Organizational Change Management, 8(2), 32-46.
  • Michlitsch, J.F. (2000). High-performing, loyal employees: the real way to implement strategy. Strategy & Leadreship, 28(6), 28-33.
  • Peng, W., & Litteljohn, D. (2001). Organisational communication and strategy implementation - a primary inquiry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7), 360-363.
  • Raupp, J., & Hoffjann, O. (2012). Understanding strategy in communication management. Journal of Communication Management, 16(2), 146-161.
  • Steckel M. (2000). Book review: US Government on the Web: Getting the information you need. Journal of the American Society for Information Sciences, 51(10), 963-964.
  • Steyn, B. (2003). From strategy to corporate communication strategy: a conceptualization. Journal of Communication Management, 8(2), 168-183.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.