PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1991 | nr 311 Niektóre problemy rozwoju miast, mieszkalnictwa i infrastruktury | 249--268
Tytuł artykułu

Przestrzenne zróżnicowanie motoryzacji indywidualnej w Polsce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce proces motoryzacji indywidualnej zapoczątkowany został w okresie międzywojennym, niemal równocześnie z rozwojem motoryzacji w wielu krajach świata. Mimo poważnych osiągnięć w zakresie konstrukcji pojazd6w, rozwoju technologii nawiązaniu współpracy licencyjnej oraz produkcyjnej ze znanymi w owym czasie producentami samochod6w osobowych na świecie, motoryzacja indywidualna przez wiele lat nie osiągnęła szerszego zasięgu społecznego. Co prawda w przededniu II wojny światowej niektóre regiony kraju, jak na przykład m.st. Warszawa, województwa: śląskie, pomorskie czy poznańskie, charakteryzowały się wysokimi wskaźnikami liczby pojazd6w samochodowych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, to jednak ogólnie w Polsce poziom motoryzacji był bardzo niski. Charakteryzują to wskaźniki liczby pojazdów samochodowych oraz samochod6w osobowych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Rozkwitalska C., Sieklucki B., Kosiorek T., Prognoza rozwoju motoryzacji na obszarach miast i aglomeracji w okresie do 200 roku, IKS, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321337

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.