PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 26 (1) | 151--160
Tytuł artykułu

Ekonomiczny wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Economic Dimension of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wszystkie wymiary społecznej odpowiedzialności biznesu są tak samo ważne. Odpowiednie realizowanie polityki w zakresie CSR pozwala na budowanie lepszej pozycji konkurencyjnej. Do najczęściej wymienianych ekonomicznych aspektów społecznej odpowiedzialności biznesu należą poprawa wizerunku, oszczędności, ograniczenie ryzyka działalności, możliwość wyróżniania się. Artykuł przedstawia różne aspekty CSR, ze szczególnym uwzględnieniem ekonomicznego aspektu. (abstrakt oryginalny)
EN
All dimensions of corporate social responsibility are equally important. Appropriate implementation of CSR policies allows you to build a better competitive position. The most frequently mentioned economic aspects of CSR are to improve the image, savings, reduce business risks, the ability to stand out. The article presents various aspects of CSR, with particular emphasis on the economic aspect. (original abstract)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • [1] Gasiński T., Piskalski G., Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki 2009, s. 16.
  • [2] Bachorski-Rudnicki M., Kroik J., CSR i zrównoważony rozwój w dobie współczesnej silnej konkurencji, Problemy jakości, styczeń 2012.
  • [3] Ćwik N., Grzybek M., Saracyn B., I. Kuraszko, 15 polskich przykładów odpowiedzialnego biznesu, cz. II, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  • [4] Ćwik N., Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  • [5] Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wyd. AE, Wrocław 2007.
  • [6] Łuszcz A., CSR - coraz ważniejszy element kultury korporacyjnej, Przegląd Corporate Governance, BDO Spółki giełdowe, marzec 2009.
  • [7] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M., (red.) Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  • [8] Rok B., Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • [9] [http://www.biznesodpowiedzialny.pl/index.php/baza-wiedzy/czym-jest-csr], 20.11.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321563

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.