PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 13 | nr 1 | 84--96
Tytuł artykułu

The Framework of Leader's Skills in Lean Manufacturing in the Chinese Automotive Industry - Empiricial Results

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Struktura umiejętności przywódczych w Lean Manufacturing w chińskim przemyśle motoryzacyjnym - wyniki badań
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Background. China is one of the most attractive investment destinations for the biggest global automotive players, and Lean Manufacturing (LM) is their most established business improvement methodology enhancing the automotive industry's performance. Despite intensive investments in LM, the automotive industry is still not able to employ Lean philosophy effectively at Chinese locations.
Research aims. Theoretical and empirical questions arise on how to improve the situation in terms of Lean Manufacturing performance at Chinese locations. Thus, in the paper, we pose that if we assume leadership is the crucial enabler in LM implementation, there is an urgent need to address the conditions of Chinese leadership.
Method. Basing on the content analysis of existing job offers we estimated the alignments of demands of the job posed by the unique context of Chinese culture with the profiles of candidates that are mostly wanted.
Key findings. The content analysis revealed that in job offers there is an underestimation of cultural intelligence skills. The aforementioned analysis led us to the proposition of how to improve leadership in China by introducing a model of Chinese leadership center development denoted as a "China Lean Center". The Center can be used by practitioners to develop in-house skillful and culturally aware leaders in order to enable successful implementation of LM at Chinese locations. (original abstract)
Tło badań. Chiny to jedno z miejsc o najwyższej atrakcyjności inwestycyjnej dla największych globalnych graczy przemysłu motoryzacyjnego, zaś Lean Manufacturing (LM) to najlepiej sprawdzająca się metoda, która usprawnia ich procesy. Pomimo intensywnych inwestycji w LM, przemysł motoryzacyjny nadal nie jest w stanie skutecznie wdrożyć filozofii Lean w chińskich lokalizacjach.
Cele badań. Pojawiają się pytania natury teoretycznej i empirycznej dotyczące możliwości poprawy sytuacji w zakresie wydajności Lean Manufacturing w chińskich lokalizacjach. Zatem, w artykule wychodząc z założenia, iż przywództwo jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wdrażanie LM, zidentyfikowano pilną potrzebę uwzględnienia kwestii uwarunkowań chińskiego przywództwa.
Metodyka. Opierając się na analizie treści istniejących ofert pracy oszacowane zostało dopasowanie wymogów stawianych kandydatom wynikających z kultury chińskiej do profili kandydatów, którzy są najczęściej poszukiwani.
Kluczowe wnioski. Analiza wykazała, że w ofertach pracy nie doceniano inteligencji kulturowej. Na podstawie powyższej analizy opracowano propozycję ulepszeń w zakresie przywództwa w Chinach poprzez wprowadzenie modelu chińskiego centrum rozwoju przywództwa o nazwie "China Lean Center". Centrum może posłużyć ekspertom do rozwoju wykwalifikowanych i kulturowo świadomych liderów spośród zatrudnionego personelu, w celu umożliwienia skutecznego wdrażania LM w chińskich lokalizacjach. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
84--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Bachman, D. (1992). The limits on Leadership in China. Asian Survey, 32(11), 1046-1062.
  • Berg, B. (2001). Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Boston: Allyn & Bacon.
  • Boden, J. (2008). The Wall Behind China's Open Door: Towards efficient intercultural management in China. Brussels: ASP.
  • Bolbach, M. (2012). Transfer of Lean Manufacturing to China - Lessons from Two German-Chinese Production Plants. Applied Mechanics and Materials, 110-116, 2087-2093.
  • Conner, G. (2004). Lean Manufacturing. Participant Guide. Newport: Lean Enterprise Training.
  • Cua, K.O., McKone, K.E., & Schroeder, R.G. (2001). Relationship between implementation of TQM, JIT, and TPM and manufacturing performance. Journal of Operations Management, 19(2), 675-694.
  • Found, P.A., & Harvey, R. (2006). The role of leaders in the initiation and implementation of manufacturing process change. The International Journal of Knowledge, Culture & Change Management, 6(8), 35-46.
  • Gallo, F. (2011). Business Leadership in China: How to Blend Best Western Practices with Chinese Wisdom. Singapore: John Wiley & Sons.
  • Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., & Wańtuchowicz, M. (2008). Trust management in virtual work environments. A human factor perspective. New York: CRS Press.
  • Hexter, J., & Woetzel, J. (2007). Operation China: From Strategy to Execution. Boston: Harvard Business Press.
  • Heymans, B. (2002). Leading the Lean enterprise. Industrial Management, 44(5), 28-33.
  • Koenigsaecker, G. (2012). Leading the Lean Enterprise Transformation. Boca Raton: Productivity Press, CRC Press.
  • Kulich, S.J., & Henry, D.N. (2012). Chinese work values and ethics in organizational contexts. In X. Huang, M.H. Bond (Eds.), Handbook of Chinese Organizational Behavior (pp. 380-414). Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
  • Leung, K. (2012). Theorizing about Chinese organizational behavior: the role of cultural and social forces. In X. Huang, M.H. Bond (Eds.), Handbook of Chinese Organizational Behavior (pp. 13-28). Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
  • Rygowska, M., & Sankowska, A. (2014). Lean Management w pięciu wymiarach kultury. In A. Sankowska & K. Santarek (Eds.), Społeczne aspekty zarządzania. Wybrane problemy (pp. 53-71). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
  • Schein E. (2010). Organizational Culture and Leadership, John Wiley & Sons, San Francisco.
  • Shah, R., & Ward, P.T. (2003). Lean manufacturing: Context, practices bundles, and performance. Journal of Operations Management, 21(2), 129-149.
  • Van Dun, D.H., & Widerom C.P.M. (2012). Human dynamic and enablers of effective lean teams cultures and climates. International Review of Industrial and Organizational Psychology, 27. G.P. Hodgkinson and J.K. Ford (eds). Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd. doi: 10.1002/9781118311141.ch5
  • Weber, R.P. (1990). Basic Content Analysis. Second Edition. Newbury Park: Sage Publications.
  • www.mckinseychina.com/CCOE
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.