PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 4 | 65--82
Tytuł artykułu

Kreowanie świadomości finansowej wyzwaniem konkurencyjności w niesprzyjającym otoczeniu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Financial Awareness as the Challenge of Competitiveness in Unfavourable Environments
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świadomość finansowa związana jest z inkluzją bankową i ochroną konsumentów korzystających z rynku finansowego. Jest to szczególnie ważny element w dobie kryzysu finansowego, który wyewoluował w kryzys zaufania do sektora finansowego. Celem publikacji jest identyfikacja znaczenia świadomości finansowej społeczeństwa w obecnych warunkach funkcjonowania. Będzie on realizowany poprzez analizę poziomu wiedzy finansowej oraz weryfikację zaangażowania się sektora bankowego w proces kreowania świadomości finansowej społeczeństwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Financial awareness is linked to banking inclusion and protection of consumers benefiting from the financial market. This is especially important in an era of financial crisis that evolved in the crisis of confidence in the financial sector. The purpose of the publication is to identify the importance of financial awareness among society in present conditions. It will be carried out through analysis of the level of financial knowledge and commitment to verification of the banking sector in the process of creating financial awareness society. (original abstract)
Rocznik
Strony
65--82
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Atkinson, A., Messy F. (2012), Measuring Financial Literacy: Results of The OECD / International Network on Financial Education (INFE) Pilot Study, "OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions" No. 15, OECD Publishing, Paris.
  • 2. Briefing Paper Compendium on Financial Services Issue 2008-2009 (2009), European Parliamentary Financial Services, Brussels.
  • European Youth Financial Attitudes 2011 (2011), Enterprise 2020, December, Brussels.
  • Executive Order 13530, President's Advisory Council on Financial Capability (2010), January 29, Washington, DC.
  • Frazer H., Marlier E. (2010), In-Work Poverty and Labour Market. Segmentation in EU, Synthesis Report, Overview Based on The National Reports Prepared by The EU Network of Independent Experts on Social Inclusion, December, Brussels.
  • Gontarek B., Kolbusz A., Stachańska K., Kosidło A. (2009), Zaplanuj swoją przyszłość. Poradnik dla uczestników szkoleń z zakresu edukacji finansowej, Fundacja Wspomagania Wsi, Warszawa.
  • Grifoni A., Messy F. A. (2012), Current Status of National Strategies for Financial Education. A Comparative Analysis and Relevant Practices, OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions No. 16, OECD Publishing, Paris.
  • Habschick M., Seidl B., Evers J. (2007), Survey of Financial Literacy Schemes in The EU 27, VT Markt/2006/26H - Final Report, November, Hamburg.
  • Improving Financial Literacy. Analysis of Issues and Policies (2005), OECD, Paris.
  • Komunikat Komisji. Edukacja finansowa (2007), Komisja Wspólnot Europejskich, KOM (2007) 808, Bruksela.
  • Laboul A. (2012), National Strategies for Financial Education, Columbia-OECD-World Bank, Conference on Financial Education, 31 October, Cartagena.
  • Majewski B. (2010), Badanie świadomości i podstaw wiedzy ekonomicznej wśród uczestników programów edukacyjnych skierowanych do najmłodszych, "E-mentor" nr 2 (34).
  • Matul M., Pawlak K., Fałkowski J. (2004), Priorytety wzmacniania edukacji finansowej wśród ubogich rodzin w Polsce, październik, FMC Research Paper, Warszawa.
  • Measuring Financial Literacy: Questionnaire and Guidance Notes for Conducting an Internationally Comparable Survey of Financial Literacy, (2011), OECD/INFE, Paris.
  • National Financial Literacy Strategy (2011), Australian Securities and Investments Commission, March, dostępny na stronie: http://www.financialliteracy.gov.au/media/218309/financial-literacyand-behavioural-change.pdf., dostęp dnia 30.05.2013.
  • Pilecka K. (2008), Świadomy klient poszukiwany, Miesięcznik Finansowy "Bank" nr 2.
  • Plan działalności Narodowego Banku Polskiego na lata 2007-2009 (2007), NBP, Warszawa.
  • Polak M. (2008), Edukacja finansowa i przedsiębiorczość sposobem na biedę, "E-mentor" nr 3 (25).
  • Polak M. (2007), Edutainment w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i edukacji ekonomicznych, w: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Wachowiak P., Dąbrowski M., Majewski B. (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
  • Postawy Polaków wobec oszczędzania (2009), raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, TNS Pentor, Warszawa.
  • Postawy Polaków wobec oszczędzania (2011), raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, TNS Pentor, Warszawa.
  • Recommendation on Principles and Good Practices for Financial Education and Awareness (2005), Recommendation of The Council, OECD, Paris.
  • Regulamin Departamentu Edukacji i Wydawnictw Naradowego Banku Polskiego z dnia 15 stycznia 2009 roku.
  • Regulamin organizacyjny Narodowego Banku Polskiego, wprowadzony na mocy uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego Nr 54/2002 z dnia 14 października 2002 r. ze zm.
  • Stan wiedzy finansowej Polaków (2009), raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Dom Badawczy Maison.
  • Strategia edukacji ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego na lata 2010-2012 (2010), Departament Edukacji i Wydawnictw NBP, Warszawa.
  • Uchwała Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 15 stycznia 2009 roku w sprawie finansowania nakładów na edukację i działalność wydawniczą oraz działalność informacyjną dotyczącą zagadnień edukacyjnych i wydawniczych Narodowego Banku Polskiego Nr 11/2009, zmieniona uchwałami Nr 19/2009, Nr 36/2009 oraz Nr 32/2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321875

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.