PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Marketing | 135--145
Tytuł artykułu

Drzewa klasyfikacyjne CART jako alternatywa dla klasycznych metod analizy danych marketingowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Drzewa klasyfikacyjne, jako jedno z narzędzi data mining, znajdują zastosowanie w analizie rentowności klienta {customer profitability), w badaniach związanych z pozyskaniem nowych nabywców (customer acquisition), w badaniu przyczyn nielojalności konsumentów {churn analysis), w badaniach segmentacyjnych, a nawet w analizie danych kwestionariuszowych. Dzięki swej elastyczności mogą być alternatywą bądź uzupełnieniem dla klasycznych metod analizy danych marketingowych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Breiman L. i in., Classification and Regression Trees, New York 1993.
  • Gatnar E., Nieparametryczna metoda dyskryminacji i regresji, Warszawa 2001.
  • Łapczyński M., Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań, [w:] Folia Oeconomica nr 179 "Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym", 1.1, Łódź 2004, s. 503-509.
  • Peaock R.P., Data Mining in Marketing: Part i, "Marketing Management," Winter 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.