PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Marketing | 207--219
Tytuł artykułu

Segmentacja w praktyce instytucji bankowych i ubezpieczeniowych - studia przypadków

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na globalnym rynku produktów finansowych istnieje silna tendencja do naśladownictwa i w związku z tym - unifikacji i standaryzacji produktów. Czy jest zatem miejsce dla działań segmentacyjnych i jaki jest ich zakres? Problem ten jest przedmiotem prezentowanych badań. Celem artykułu jest zilustrowanie segmentacyjnego podejścia do rynku ze strony instytucji bankowych i ubezpieczeniowych i egzemplifikacja zjawiska na wybranych przykładach, z zastosowaniem studiów przypadków jako podstawowej metody badawczej. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article under discussion is the illustration of segmentation approach of bank and insurance institutions to the market, and exemplification of the phenomenon on the basis of selected cases, with the use of case analysis as the main method of research. The article consists of introduction and 4 parts: 1) Discussions of the selected theoretical aspects of segmentation, 2) An analysis of macroeconomic segmentation of financial institutions on the basis of bank sector, 3) An analysis of microeconomic segmentation in financial institutions - studies of 6 cases of bank and insurance institutions, (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Kotler Ph., Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Prymon M., Marketing w kierowaniu firmą, Wrocław 1991.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, Warszawa 1992.
  • Mynarski S., Badania marketingowe, Warszawa-Kraków 1992.
  • www.nbp.pl.
  • www.money.pl.
  • Materiały wewnętrzne banków PKO BP S.A., BPH S.A., ING BŚ S.A.
  • Materiały wewnętrzne Towarzystw Ubezpieczeniowych: Amplico AIG Life S.A.,Tryg Polska S.A.,TUW Concordia Wielkopolska.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322047

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.